Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Cam mechanism for car seat testing

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F17%3A00000692" target="_blank" >RIV/46747885:24210/17:00000692 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/46747885:24620/17:00000692

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-44087-3_38" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-44087-3_38</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-44087-3_38" target="_blank" >10.1007/978-3-319-44087-3_38</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Cam mechanism for car seat testing

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with optimization of a device designed for long-termdynamic testing of car seats. This kind of tests is important for car seat innovationwith respect to improving safety and comfort of passengers. This type of testing isbased on linear periodic movement of a car seat cushion on which a weight representinga passenger is placed. Movement of seat is generated by a cam mechanism.Several cam profiles were proposed by a computational software, in order toachieve acceleration occurring during a real car driving. Based on this informationconcept of the whole device was proposed. Thereafter the static and dynamic FEManalysis were carried out. Finally an optimization of the cam mechanism and thewhole device was accomplished in order to achieve the best compromise ofconflicting requirements of large acceleration at low frequencies.

  • Název v anglickém jazyce

    Cam mechanism for car seat testing

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with optimization of a device designed for long-termdynamic testing of car seats. This kind of tests is important for car seat innovationwith respect to improving safety and comfort of passengers. This type of testing isbased on linear periodic movement of a car seat cushion on which a weight representinga passenger is placed. Movement of seat is generated by a cam mechanism.Several cam profiles were proposed by a computational software, in order toachieve acceleration occurring during a real car driving. Based on this informationconcept of the whole device was proposed. Thereafter the static and dynamic FEManalysis were carried out. Finally an optimization of the cam mechanism and thewhole device was accomplished in order to achieve the best compromise ofconflicting requirements of large acceleration at low frequencies.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20501 - Materials engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Mechanisms and Machine Science

  • ISBN

    9783319440866

  • ISSN

    22110984

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    289-294

  • Název nakladatele

    Kluwer Academic Publishers

  • Místo vydání

  • Místo konání akce

    Liberec

  • Datum konání akce

    1. 1. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku