Přenos výkonu a řízení parametrů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F17%3A00004192" target="_blank" >RIV/46747885:24210/17:00004192 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Přenos výkonu a řízení parametrů
Popis výsledku v původním jazyce
Vozidla – automobily i samojízdné pracovní stroje - užívají k vlastnímu pohybu hnací ústrojí různých typů. Ústrojí s touto funkcí je systém, který zajišťuje dodávku energie k překonání jízdních a dalších odporů při pohybu vozidla. Podle formy energie, která se při přenosu využívá, můžeme charakterizovat typ přenosu, resp. převodu jako me-chanický, hydraulický, elektrický a případně též kombinovaný. Vývoj hnacích ústrojí vozidel a mobilních strojů se stále více orientuje na využití výhod takových konstrukcí ústrojí, která umožňují velkou variabilitu v ovládání a která splňují stále přísnější po-žadavky na provoz. Mimořádná pozornost je pak věnována plnění kritérií, jež mají osvědčit jednak efektivní využití energie, ale zejména pak udržet v mezích tzv. emisní stopu.
Název v anglickém jazyce
Power transmission and parameter control
Popis výsledku anglicky
Vehicles - cars and self-propelled work machines - use different types of propulsion machinery for their own movement. A device with this function is a system that provides power to overcome driving and other resistances while the vehicle is moving. Depending on the form of energy used in the transmission, we can characterize the type of transmission, respectively transmission as mechanical, hydraulic, electrical and possibly also combined. The development of propulsion systems for vehicles and mobile machinery is increasingly focused on the benefits of such device structures that allow for great variability in control and which meet ever more stringent operational requirements. Particular attention is paid to fulfilling the criteria to prove - the efficient use of energy and production of emission.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
XLVIII. mezinárodní vědecká konference českých a slovenských univerzit a institucí zabývajících se výzkumem motorových vozidel a spalovacích motorů
ISBN
978-80-7494-354-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
238-242
Název nakladatele
Technická univerzita v Liberci
Místo vydání
Liberec
Místo konání akce
Klášter Hradiště nad jizerou
Datum konání akce
1. 1. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—