Behaviour identification and linearization of pneumatic rotational engine
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F18%3A00005972" target="_blank" >RIV/46747885:24210/18:00005972 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.2507/29th.daaam.proceedings.041" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.2507/29th.daaam.proceedings.041</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.2507/29th.daaam.proceedings.041" target="_blank" >10.2507/29th.daaam.proceedings.041</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Behaviour identification and linearization of pneumatic rotational engine
Popis výsledku v původním jazyce
The article briefly presents behaviour of pneumatic vane rotary motor and approximation of static characteristic of revolutions of pneumatic rotational engine in relation to flow valve control voltage and to working pressure. It deals with basic characteristics of the measured engine. Among measured characteristic there is the influence of the flow and of the working pressure on engine revolutions. Another criterion is stability of rotary movement under different revolution speeds and reaction to the change of the revolution speed. The final approximation will use to linearize control of revolutions of a pneumatic rotational engine. The paper also provide brief information about the progress of creation of approximation function for measured data. The gained information will use for designing the control system of the selected engine.
Název v anglickém jazyce
Behaviour identification and linearization of pneumatic rotational engine
Popis výsledku anglicky
The article briefly presents behaviour of pneumatic vane rotary motor and approximation of static characteristic of revolutions of pneumatic rotational engine in relation to flow valve control voltage and to working pressure. It deals with basic characteristics of the measured engine. Among measured characteristic there is the influence of the flow and of the working pressure on engine revolutions. Another criterion is stability of rotary movement under different revolution speeds and reaction to the change of the revolution speed. The final approximation will use to linearize control of revolutions of a pneumatic rotational engine. The paper also provide brief information about the progress of creation of approximation function for measured data. The gained information will use for designing the control system of the selected engine.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Annals of DAAAM and Proceedings of the International DAAAM Symposium
ISBN
978-3-902734-20-4
ISSN
1726-9679
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
0287-0293
Název nakladatele
—
Místo vydání
Wien, Austria
Místo konání akce
Wien
Datum konání akce
1. 1. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—