Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Measurement of the torque of an internal combustion engine using equipment of our own design

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F20%3A00005683" target="_blank" >RIV/46747885:24210/20:00005683 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.ijmerr.com/show-173-1282-1.html" target="_blank" >http://www.ijmerr.com/show-173-1282-1.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.18178/ijmerr.9.1.66-70" target="_blank" >10.18178/ijmerr.9.1.66-70</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Measurement of the torque of an internal combustion engine using equipment of our own design

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This work deals with verification of a proposed measuring method, as well calibration and linearization of a sensor. The proposed torque measurement method is based on the use of a measuring element of our own design. In order to obtain as much data as possible, the engine was possible, the engine was fitted with a combustion pressure sensor allowing the engine torque to be monitored. In order install the pressure sensors and the engine torque sensor, it was necessary to modify individual parts of the engine. This article describes only part of the ongoing measurements taken to gain further new findings.

  • Název v anglickém jazyce

    Measurement of the torque of an internal combustion engine using equipment of our own design

  • Popis výsledku anglicky

    This work deals with verification of a proposed measuring method, as well calibration and linearization of a sensor. The proposed torque measurement method is based on the use of a measuring element of our own design. In order to obtain as much data as possible, the engine was possible, the engine was fitted with a combustion pressure sensor allowing the engine torque to be monitored. In order install the pressure sensors and the engine torque sensor, it was necessary to modify individual parts of the engine. This article describes only part of the ongoing measurements taken to gain further new findings.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LO1201" target="_blank" >LO1201: ROZVOJ ÚSTAVU PRO NANOMATERIÁLY, POKROČILÉ TECHNOLOGIE A INOVACE TECHNICKÉ UNIVERZITY V LIBERCI</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Mechanical Engineering and Robotics Research

  • ISSN

    2278-0149

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    IN - Indická republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    66-70

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85081328235