Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

FEM Simulation of Composite Polyurethane Foam for Car Seat Cushion

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F20%3A00007524" target="_blank" >RIV/46747885:24210/20:00007524 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.scientific.net/MSF.994.133" target="_blank" >https://www.scientific.net/MSF.994.133</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/msf.994.133" target="_blank" >10.4028/www.scientific.net/msf.994.133</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    FEM Simulation of Composite Polyurethane Foam for Car Seat Cushion

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Reduction of both harmful emissions and energy performance intensity of transportation currently ranks among the most important factors influencing the current trends in the development of components used in the automotive industry, particularly due to the legislative regulations concerning the reduction of greenhouse gases. For car producers is one of the possible ways of how to achieve such a goal is to reduce the weight of individual car components while maintaining or improving their in-use material properties. Therefore, the requirement of weight reduction also applies to car seat cushions. FEM a very powerful tool of mechanical parts design. A composite material model has been designed and verified. There were created structural models enabling us to study and visualize the stress distribution between the fibers and the polyurethane foam structure, the structural models were created by means of model simulations using the finite elements. Several configurations of structural models with horizontal and vertical threads were created. Then were developed FEM simulations corresponding with real geometry of the composite seat cushion and their results were evaluated.

  • Název v anglickém jazyce

    FEM Simulation of Composite Polyurethane Foam for Car Seat Cushion

  • Popis výsledku anglicky

    Reduction of both harmful emissions and energy performance intensity of transportation currently ranks among the most important factors influencing the current trends in the development of components used in the automotive industry, particularly due to the legislative regulations concerning the reduction of greenhouse gases. For car producers is one of the possible ways of how to achieve such a goal is to reduce the weight of individual car components while maintaining or improving their in-use material properties. Therefore, the requirement of weight reduction also applies to car seat cushions. FEM a very powerful tool of mechanical parts design. A composite material model has been designed and verified. There were created structural models enabling us to study and visualize the stress distribution between the fibers and the polyurethane foam structure, the structural models were created by means of model simulations using the finite elements. Several configurations of structural models with horizontal and vertical threads were created. Then were developed FEM simulations corresponding with real geometry of the composite seat cushion and their results were evaluated.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20302 - Applied mechanics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF16_025%2F0007293" target="_blank" >EF16_025/0007293: Modulární platforma pro autonomní podvozky specializovaných elektrovozidel pro dopravu nákladu a zařízení</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Material Science Forum

  • ISBN

  • ISSN

    1662-9752

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    133-142

  • Název nakladatele

    Trans Tech Publications

  • Místo vydání

    Zurich

  • Místo konání akce

    Trnava

  • Datum konání akce

    1. 1. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku