Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Design and Analysis of Honeycomb Based Impact Attenuator

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F20%3A00008421" target="_blank" >RIV/46747885:24210/20:00008421 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journalmt.com/pdfs/mft/2020/05/01.pdf" target="_blank" >https://journalmt.com/pdfs/mft/2020/05/01.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21062/mft.2020.089" target="_blank" >10.21062/mft.2020.089</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Design and Analysis of Honeycomb Based Impact Attenuator

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The main idea of this research work is to understand the energy absorbing capacity of cellular solids when used in application of automobile as a safety measure to protect the occupants and structure of the vehicle. The full scaled model of the proposed design of the impact attenuator would be an expensive approach to follow. To understand the mechanism of energy absorption in honeycomb structure two types of experimental test were carried out. The first test includes a simple compression test of honeycomb structure only. The second experimental test consist of a composite sandwich of glass fiber and honeycomb under high speed drop test. Using the simple compression test the mechanical properties of the honeycomb were extracted in the out of plane behavior and then results from experimental data were calibrated with the FEM model. It was observed that very similar results were obtained in Experimental and FEM methods. And finally, the full scaled model analysis was carried in FEM package of ANSYS using mechanical properties of honeycomb extracted in simple compression test.

  • Název v anglickém jazyce

    Design and Analysis of Honeycomb Based Impact Attenuator

  • Popis výsledku anglicky

    The main idea of this research work is to understand the energy absorbing capacity of cellular solids when used in application of automobile as a safety measure to protect the occupants and structure of the vehicle. The full scaled model of the proposed design of the impact attenuator would be an expensive approach to follow. To understand the mechanism of energy absorption in honeycomb structure two types of experimental test were carried out. The first test includes a simple compression test of honeycomb structure only. The second experimental test consist of a composite sandwich of glass fiber and honeycomb under high speed drop test. Using the simple compression test the mechanical properties of the honeycomb were extracted in the out of plane behavior and then results from experimental data were calibrated with the FEM model. It was observed that very similar results were obtained in Experimental and FEM methods. And finally, the full scaled model analysis was carried in FEM package of ANSYS using mechanical properties of honeycomb extracted in simple compression test.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20500 - Materials engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF16_019%2F0000843" target="_blank" >EF16_019/0000843: Hybridní materiály pro hierarchické struktury</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Manufacturing Technology

  • ISSN

    1213-2489

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    20

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    639-645

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85100133258