Funkční vzorek modelu systému pneumatické pružiny a řídící jednotky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F21%3A00009625" target="_blank" >RIV/46747885:24210/21:00009625 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Funkční vzorek modelu systému pneumatické pružiny a řídící jednotky
Popis výsledku v původním jazyce
Projekt „Pokročilé evropské sedačky pro globální inovaci v automobilovém sektoru“ (ESSGIAS) si klade za cíl vyvinout chytré elektronické řešení široce použitelné v oblasti automobilových sedaček. Tato technologie umožňuje využití automatické regulace k dosažení změny tlaku v kontaktní zóně mezi sedákem a sedící osobou. Tato změna se děje plynule bez rušivého pocitu. Může být prováděna uživatelem na základě jeho zásahu nebo automaticky podle zvoleného programového režimu bez jeho vědomí. Její průběh může být pozvolný, periodicky se opakující. Změnu tlaku zajišťuje elektro-pneumatický systém, který se skládá z malého kompresoru, pneumatických ventilů, pneumatického vaku a elektronické řídící jednotky. Tlak v pneumatickém vaku ovlivňuje rozložení tlaku v kontaktní zóně sedáku, zejména velikost tlakových špiček vyskytujících se zpravidla v oblasti sedacích kostí. Zpětnovazebně řízený elektro-pneumatický obvod zajišťuje dostatečně rychlou odezvu na požadavky uživatele.
Název v anglickém jazyce
Functional prototype of system of pneumatic spring and control unit
Popis výsledku anglicky
The project “European Smarter Seats for Global Innovation in the Automotive Sector” endeavors to develop a smart electronics solution that could be widely applied in the automotive seat industry. The technology offers utilizing automatic regulation in order to achieve a gradual periodic pressure change in contact zone between the seat and the sitting person. This periodic changes occurs seamlessly, without the notice of the passenger. The innovation is delivered by means of an electro-pneumatic system. The electro-pneumatic circuit which ensures control of pressure in the seat contact zone comprises a miniature compressor, pneumatic valves, pneumatic bladder and an electronic control unit. The pressure in pneumatic bladder is changed upon user’s request, which influences pressure distribution in the contact zone or automatically. The system allows continual change of the pressure peak. Electro-pneumatic feedback circuit ensures quick response to the user‘s needs, making the control automatically adjusted.
Klasifikace
Druh
G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek
CEP obor
—
OECD FORD obor
20302 - Applied mechanics
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LTE120004" target="_blank" >LTE120004: ESSGIAS - Pokročilé evropské sedačky pro globální inovaci v automobilovém sektoru</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
FV-KMP-01/21
Číselná identifikace
—
Technické parametry
Napájení 12 V, příkon špičkově 200 W, maximální provozní tlak v pneumatickém obvodu 25 kPa, počet pneumatických pružin 1 až 2..
Ekonomické parametry
Není určeno..
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
46747885
Název vlastníka
Tecnická univerzita v LIberci
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
O - Doposud nevyužívaný výsledek
Požadavek na licenční poplatek
—
Adresa www stránky s výsledkem
—