Analysis of screw connection in air conditioning systems
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F22%3A00009091" target="_blank" >RIV/46747885:24210/22:00009091 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://sjsutst.polsl.pl/archives/2022/vol114/043_SJSUTST114_2022_Jirova_Pesik.pdf" target="_blank" >http://sjsutst.polsl.pl/archives/2022/vol114/043_SJSUTST114_2022_Jirova_Pesik.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.20858/sjsutst.2022.114.4" target="_blank" >10.20858/sjsutst.2022.114.4</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Analysis of screw connection in air conditioning systems
Popis výsledku v původním jazyce
Air conditioning systems in vehicles require long-term reliability during their entire service life. Especially, a good sealing function is needed for the prevention of coolant leaking. Unfortunately, in specific cases, after a particular time, screw connections of the air conditioning circuit lose their tightness, and the coolant starts to leak. Therefore, this paper focuses on the analysis and design optimisation of screw connections. We used the finite element method for describing the sealing, screw and disc spring behaviour. Then, we proposed a new design of the disc spring to obtain the proper force-deformation characteristics of the connection and ensure the tightness of the screw connection.
Název v anglickém jazyce
Analysis of screw connection in air conditioning systems
Popis výsledku anglicky
Air conditioning systems in vehicles require long-term reliability during their entire service life. Especially, a good sealing function is needed for the prevention of coolant leaking. Unfortunately, in specific cases, after a particular time, screw connections of the air conditioning circuit lose their tightness, and the coolant starts to leak. Therefore, this paper focuses on the analysis and design optimisation of screw connections. We used the finite element method for describing the sealing, screw and disc spring behaviour. Then, we proposed a new design of the disc spring to obtain the proper force-deformation characteristics of the connection and ensure the tightness of the screw connection.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Scientific Journal of Silesian University of Technology-Series Transport
ISSN
0209-3324
e-ISSN
—
Svazek periodika
114
Číslo periodika v rámci svazku
114
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
43-54
Kód UT WoS článku
000881201900004
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85125124737