The Impact of Cryogenic Temperatures on the Hardness and Tribological Properties of Cobalt Alloys
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F24%3A00012597" target="_blank" >RIV/46747885:24210/24:00012597 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.journalmt.com/artkey/mft-202404-0001_the-impact-of-cryogenic-temperatures-on-the-hardness-and-tribological-properties-of-cobalt-alloys.php" target="_blank" >https://www.journalmt.com/artkey/mft-202404-0001_the-impact-of-cryogenic-temperatures-on-the-hardness-and-tribological-properties-of-cobalt-alloys.php</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.21062/mft.2024.057" target="_blank" >10.21062/mft.2024.057</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Impact of Cryogenic Temperatures on the Hardness and Tribological Properties of Cobalt Alloys
Popis výsledku v původním jazyce
This article explores the effect of cryogenic temperatures on the properties of cobalt alloys, specifically Stellite 6 and Stellite 12. These alloys are commonly used in applications that require resistance to me-chanical, thermal, and chemical wear. In this study, the focus is on the valve seats for internal combus-tion engines, which are made from cobalt alloys and undergo a freezing process before assembly into the cylinder head. The purpose of freezing is to reduce the diameter of valve seats, making them easier to fit into the cylinder head. However, the length of time spent in freezing can significantly affect the hardness and tribological characteristics of the material.
Název v anglickém jazyce
The Impact of Cryogenic Temperatures on the Hardness and Tribological Properties of Cobalt Alloys
Popis výsledku anglicky
This article explores the effect of cryogenic temperatures on the properties of cobalt alloys, specifically Stellite 6 and Stellite 12. These alloys are commonly used in applications that require resistance to me-chanical, thermal, and chemical wear. In this study, the focus is on the valve seats for internal combus-tion engines, which are made from cobalt alloys and undergo a freezing process before assembly into the cylinder head. The purpose of freezing is to reduce the diameter of valve seats, making them easier to fit into the cylinder head. However, the length of time spent in freezing can significantly affect the hardness and tribological characteristics of the material.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Manufacturing Technology
ISSN
1213-2489
e-ISSN
—
Svazek periodika
24
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
626-635
Kód UT WoS článku
001315427900011
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85203075174