THE NUMERICAL SIMULATION AND EXPERIMENTAL MEASUREMENT OF A SCALED AMED BODY MODEL WITH MODIFIED GEOMETRY
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F24%3A00012766" target="_blank" >RIV/46747885:24210/24:00012766 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.17973/MMSJ.2024_12_2024092" target="_blank" >https://doi.org/10.17973/MMSJ.2024_12_2024092</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.17973/MMSJ.2024_12_2024092" target="_blank" >10.17973/MMSJ.2024_12_2024092</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
THE NUMERICAL SIMULATION AND EXPERIMENTAL MEASUREMENT OF A SCALED AMED BODY MODEL WITH MODIFIED GEOMETRY
Popis výsledku v původním jazyce
In this work, the aerodynamic analysis of the original and modified Ahmed body was done. The principle of modification was the chamfer angle on the back sides of the Ahmed body like a boat tail, which was expected to decrease the magnitude of the drag force. The value of the aerodynamic coefficients was carried out using CFD modelling and data were validated in wind tunnel measurements. For those measurements, it was necessary to design simple aerodynamic balances, since the utilized wind tunnel was not equipped with any. It has been expected that the drag force coefficient of the modified model should be reduced compared to original geometry.
Název v anglickém jazyce
THE NUMERICAL SIMULATION AND EXPERIMENTAL MEASUREMENT OF A SCALED AMED BODY MODEL WITH MODIFIED GEOMETRY
Popis výsledku anglicky
In this work, the aerodynamic analysis of the original and modified Ahmed body was done. The principle of modification was the chamfer angle on the back sides of the Ahmed body like a boat tail, which was expected to decrease the magnitude of the drag force. The value of the aerodynamic coefficients was carried out using CFD modelling and data were validated in wind tunnel measurements. For those measurements, it was necessary to design simple aerodynamic balances, since the utilized wind tunnel was not equipped with any. It has been expected that the drag force coefficient of the modified model should be reduced compared to original geometry.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
MM SCIENCE JOURNAL
ISSN
1803-1269
e-ISSN
—
Svazek periodika
2024
Číslo periodika v rámci svazku
DEC
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
7984-7990
Kód UT WoS článku
001401690500001
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85212472686