Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

THE NUMERICAL SIMULATION AND EXPERIMENTAL MEASUREMENT OF A SCALED AMED BODY MODEL WITH MODIFIED GEOMETRY

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F24%3A00012766" target="_blank" >RIV/46747885:24210/24:00012766 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.17973/MMSJ.2024_12_2024092" target="_blank" >https://doi.org/10.17973/MMSJ.2024_12_2024092</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.17973/MMSJ.2024_12_2024092" target="_blank" >10.17973/MMSJ.2024_12_2024092</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    THE NUMERICAL SIMULATION AND EXPERIMENTAL MEASUREMENT OF A SCALED AMED BODY MODEL WITH MODIFIED GEOMETRY

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this work, the aerodynamic analysis of the original and modified Ahmed body was done. The principle of modification was the chamfer angle on the back sides of the Ahmed body like a boat tail, which was expected to decrease the magnitude of the drag force. The value of the aerodynamic coefficients was carried out using CFD modelling and data were validated in wind tunnel measurements. For those measurements, it was necessary to design simple aerodynamic balances, since the utilized wind tunnel was not equipped with any. It has been expected that the drag force coefficient of the modified model should be reduced compared to original geometry.

  • Název v anglickém jazyce

    THE NUMERICAL SIMULATION AND EXPERIMENTAL MEASUREMENT OF A SCALED AMED BODY MODEL WITH MODIFIED GEOMETRY

  • Popis výsledku anglicky

    In this work, the aerodynamic analysis of the original and modified Ahmed body was done. The principle of modification was the chamfer angle on the back sides of the Ahmed body like a boat tail, which was expected to decrease the magnitude of the drag force. The value of the aerodynamic coefficients was carried out using CFD modelling and data were validated in wind tunnel measurements. For those measurements, it was necessary to design simple aerodynamic balances, since the utilized wind tunnel was not equipped with any. It has been expected that the drag force coefficient of the modified model should be reduced compared to original geometry.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    MM SCIENCE JOURNAL

  • ISSN

    1803-1269

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2024

  • Číslo periodika v rámci svazku

    DEC

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    7984-7990

  • Kód UT WoS článku

    001401690500001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85212472686