Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

FVM Model of Advection-Diffusion Mass Transport with Respect to Numerical Diffusion

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24220%2F03%3A00000113" target="_blank" >RIV/46747885:24220/03:00000113 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    FVM Model of Advection-Diffusion Mass Transport with Respect to Numerical Diffusion

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the contribution, the FVM model of advection-diffusion mass transport is presented. The model was derived and implemented as a part of the wider model of processes inside an internal combustion engine. In the paper, the overall model is briefly introduced, the major part is devoted to presentation of the FVM model of advection-diffusion mass transport and our approach to correction of numerical diffusion. The explicit upwind scheme is used, therefore the stability condition should be set. It was derived as confined to the case of incompressible flow with a correction for nonlinear compressible one. It restricts the time step by the second order of spatial discretization parameter. The upwind method applied to the advection term leads to numerical diffusion. Its reduction is proposed and tested on simple problems by comparison with their analytic solutions.

  • Název v anglickém jazyce

    FVM Model of Advection-Diffusion Mass Transport with Respect to Numerical Diffusion

  • Popis výsledku anglicky

    In the contribution, the FVM model of advection-diffusion mass transport is presented. The model was derived and implemented as a part of the wider model of processes inside an internal combustion engine. In the paper, the overall model is briefly introduced, the major part is devoted to presentation of the FVM model of advection-diffusion mass transport and our approach to correction of numerical diffusion. The explicit upwind scheme is used, therefore the stability condition should be set. It was derived as confined to the case of incompressible flow with a correction for nonlinear compressible one. It restricts the time step by the second order of spatial discretization parameter. The upwind method applied to the advection term leads to numerical diffusion. Its reduction is proposed and tested on simple problems by comparison with their analytic solutions.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BK - Mechanika tekutin

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2003

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of SIMONA 2003 workshop

  • ISBN

    80-7083-774-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    47-56

  • Název nakladatele

    Technická univerzita Liberec

  • Místo vydání

    Liberec

  • Místo konání akce

    Liberec, Česká republika

  • Datum konání akce

    1. 9. 2003

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku