Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kalibrace modelu proudění a tvorby tepla ve spalovacím motoru

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24220%2F04%3A00000051" target="_blank" >RIV/46747885:24220/04:00000051 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Calibration of Model of Flow and Heat Production Inside a Combustion Engine

  • Popis výsledku v původním jazyce

    A short description of the calibrated model of compressible flow, diffusive-advective mass and heat transport, and combustion inside the cylinder of a combustion engine is made and results of its calibration for one measured test are presented.The firstpart of the article is devoted to the structure and a brief description of the model. The problem is modelled by a sequence of three isochoric processes (changes of flow and pressure fields by finite elementmethod, transport of mass and heat by finite volume method, and heat production and mass change by ordináty differential equation model) and adiabatic volume change (represented by change of mesh and recomputation of all fieldsof physical properties due to adiabatic process). In the second part of the article, there is the calibration of modelled global energy production with measured data described and its result shown. Then the conclusion from the results is done.

  • Název v anglickém jazyce

    Calibration of Model of Flow and Heat Production Inside a Combustion Engine

  • Popis výsledku anglicky

    A short description of the calibrated model of compressible flow, diffusive-advective mass and heat transport, and combustion inside the cylinder of a combustion engine is made and results of its calibration for one measured test are presented.The firstpart of the article is devoted to the structure and a brief description of the model. The problem is modelled by a sequence of three isochoric processes (changes of flow and pressure fields by finite elementmethod, transport of mass and heat by finite volume method, and heat production and mass change by ordináty differential equation model) and adiabatic volume change (represented by change of mesh and recomputation of all fieldsof physical properties due to adiabatic process). In the second part of the article, there is the calibration of modelled global energy production with measured data described and its result shown. Then the conclusion from the results is done.

Klasifikace

  • Druh

    A - Audiovizuální tvorba

  • CEP obor

    BK - Mechanika tekutin

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2004

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

  • Místo vydání

    Rio de Janeiro

  • Název nakladatele resp. objednatele

    Neuveden

  • Verze

    Inverse Problems, Design and Optimization Symposiu

  • Identifikační číslo nosiče

    Neuveden