Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analysis and some improvements of FMECA

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24220%2F10%3A%230001683" target="_blank" >RIV/46747885:24220/10:#0001683 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Analysis and some improvements of FMECA

  • Popis výsledku v původním jazyce

    FMECA is directly based on semiquantitative approach for risk evaluation. The risk is abstractedly expressed by Risk Priority Number (RPN), which is without unit and the main target is to order analyzed failure modes. In some paper there are mentions about FMECA weak points. The most important are about RPN evaluation. The product of severity, occurrence and detection is suitable for full quantitative risk evaluation, but it?s not possible to apply it automatically to semiquantitative approach. This paper analytically shows that the product using is really not suitable for RPN in general and that the evaluation should be directly related to scales structure. It?s interesting the sum of values is better than the product for scales used in VDA standard (Germany?s Automotive Standards). It?s not so simple for scales in IEC (International Electrotechnical Commission) standard, but the solution is shown.

  • Název v anglickém jazyce

    Analysis and some improvements of FMECA

  • Popis výsledku anglicky

    FMECA is directly based on semiquantitative approach for risk evaluation. The risk is abstractedly expressed by Risk Priority Number (RPN), which is without unit and the main target is to order analyzed failure modes. In some paper there are mentions about FMECA weak points. The most important are about RPN evaluation. The product of severity, occurrence and detection is suitable for full quantitative risk evaluation, but it?s not possible to apply it automatically to semiquantitative approach. This paper analytically shows that the product using is really not suitable for RPN in general and that the evaluation should be directly related to scales structure. It?s interesting the sum of values is better than the product for scales used in VDA standard (Germany?s Automotive Standards). It?s not so simple for scales in IEC (International Electrotechnical Commission) standard, but the solution is shown.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JS - Řízení spolehlivosti a kvality, zkušebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1M06047" target="_blank" >1M06047: Centrum pro jakost a spolehlivost výroby</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Reliability, Risk and Safety

  • ISBN

    978-0-415-60427-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Taylor & Francis

  • Místo vydání

    Londýn

  • Místo konání akce

    Rhodos

  • Datum konání akce

    5. 9. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku