Analysis and some improvements of FMECA
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24220%2F10%3A%230001683" target="_blank" >RIV/46747885:24220/10:#0001683 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Analysis and some improvements of FMECA
Popis výsledku v původním jazyce
FMECA is directly based on semiquantitative approach for risk evaluation. The risk is abstractedly expressed by Risk Priority Number (RPN), which is without unit and the main target is to order analyzed failure modes. In some paper there are mentions about FMECA weak points. The most important are about RPN evaluation. The product of severity, occurrence and detection is suitable for full quantitative risk evaluation, but it?s not possible to apply it automatically to semiquantitative approach. This paper analytically shows that the product using is really not suitable for RPN in general and that the evaluation should be directly related to scales structure. It?s interesting the sum of values is better than the product for scales used in VDA standard (Germany?s Automotive Standards). It?s not so simple for scales in IEC (International Electrotechnical Commission) standard, but the solution is shown.
Název v anglickém jazyce
Analysis and some improvements of FMECA
Popis výsledku anglicky
FMECA is directly based on semiquantitative approach for risk evaluation. The risk is abstractedly expressed by Risk Priority Number (RPN), which is without unit and the main target is to order analyzed failure modes. In some paper there are mentions about FMECA weak points. The most important are about RPN evaluation. The product of severity, occurrence and detection is suitable for full quantitative risk evaluation, but it?s not possible to apply it automatically to semiquantitative approach. This paper analytically shows that the product using is really not suitable for RPN in general and that the evaluation should be directly related to scales structure. It?s interesting the sum of values is better than the product for scales used in VDA standard (Germany?s Automotive Standards). It?s not so simple for scales in IEC (International Electrotechnical Commission) standard, but the solution is shown.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JS - Řízení spolehlivosti a kvality, zkušebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1M06047" target="_blank" >1M06047: Centrum pro jakost a spolehlivost výroby</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Reliability, Risk and Safety
ISBN
978-0-415-60427-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
—
Název nakladatele
Taylor & Francis
Místo vydání
Londýn
Místo konání akce
Rhodos
Datum konání akce
5. 9. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—