Comparison of Several Techniques for Detection of Key Slides in Lecture Support Materials
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24220%2F13%3A%230002799" target="_blank" >RIV/46747885:24220/13:#0002799 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/46747885:24220/13:#0002598
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/TSP.2013.6614045" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/TSP.2013.6614045</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/TSP.2013.6614045" target="_blank" >10.1109/TSP.2013.6614045</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Comparison of Several Techniques for Detection of Key Slides in Lecture Support Materials
Popis výsledku v původním jazyce
In this paper we deal with the two tasks i with the detection and removal of duplicate images and ii with the detection of key-slides in lecture support materials. The keyslides can provide an overview of the lecture as well as they allow us to split thelecture into content-homogenous segments. The duplicate image removal spares resources when storing the materials. Moreover when streaming the lectures to device with mobile internet access the spared transmission capacity becomes important. We proposeand compare three different approaches to solve the above mentioned tasks. The first approach uses color histograms and line-profiles for the image parameterization. The second one utilizes the video-encoder key-frame detection. The third approach is based on motion vectors analysis. The experimental results show that our approach is reliable enough for a real deployment.
Název v anglickém jazyce
Comparison of Several Techniques for Detection of Key Slides in Lecture Support Materials
Popis výsledku anglicky
In this paper we deal with the two tasks i with the detection and removal of duplicate images and ii with the detection of key-slides in lecture support materials. The keyslides can provide an overview of the lecture as well as they allow us to split thelecture into content-homogenous segments. The duplicate image removal spares resources when storing the materials. Moreover when streaming the lectures to device with mobile internet access the spared transmission capacity becomes important. We proposeand compare three different approaches to solve the above mentioned tasks. The first approach uses color histograms and line-profiles for the image parameterization. The second one utilizes the video-encoder key-frame detection. The third approach is based on motion vectors analysis. The experimental results show that our approach is reliable enough for a real deployment.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JC - Počítačový hardware a software
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA01011142" target="_blank" >TA01011142: Automatická transkripce a indexace přednášek</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proc. of 36th International Conference on Telecommunications and Signal Processing (TSP 2013)
ISBN
9781479904044
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
783-787
Název nakladatele
—
Místo vydání
—
Místo konání akce
Itálie
Datum konání akce
1. 1. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—