Advanced learning space as an asset for students with disabilities
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24220%2F15%3A%230003470" target="_blank" >RIV/46747885:24220/15:#0003470 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.tojet.net/articles/v14i2/1422.pdf" target="_blank" >http://www.tojet.net/articles/v14i2/1422.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Advanced learning space as an asset for students with disabilities
Popis výsledku v původním jazyce
The paper describes an e-learning system called Advanced Learning Space that was developed at the Technical University of Liberec. The system provides a personalized virtual work space and promotes communication among students and their teachers. The core of the system is a module that can be used to automatically record, store and playback lectures. Recently, we extended the system by new features such as sound websites and lecture recordings with a sign language interpreter. This further enables students with disabilities to study the same courses as other students.
Název v anglickém jazyce
Advanced learning space as an asset for students with disabilities
Popis výsledku anglicky
The paper describes an e-learning system called Advanced Learning Space that was developed at the Technical University of Liberec. The system provides a personalized virtual work space and promotes communication among students and their teachers. The core of the system is a module that can be used to automatically record, store and playback lectures. Recently, we extended the system by new features such as sound websites and lecture recordings with a sign language interpreter. This further enables students with disabilities to study the same courses as other students.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Turkish Online Journal of Educational Technology
ISSN
1303-6521
e-ISSN
—
Svazek periodika
14
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
TR - Turecká republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
10-14
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-84942077046