Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Advanced learning space as an asset for students with disabilities

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24220%2F15%3A%230003470" target="_blank" >RIV/46747885:24220/15:#0003470 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.tojet.net/articles/v14i2/1422.pdf" target="_blank" >http://www.tojet.net/articles/v14i2/1422.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Advanced learning space as an asset for students with disabilities

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper describes an e-learning system called Advanced Learning Space that was developed at the Technical University of Liberec. The system provides a personalized virtual work space and promotes communication among students and their teachers. The core of the system is a module that can be used to automatically record, store and playback lectures. Recently, we extended the system by new features such as sound websites and lecture recordings with a sign language interpreter. This further enables students with disabilities to study the same courses as other students.

  • Název v anglickém jazyce

    Advanced learning space as an asset for students with disabilities

  • Popis výsledku anglicky

    The paper describes an e-learning system called Advanced Learning Space that was developed at the Technical University of Liberec. The system provides a personalized virtual work space and promotes communication among students and their teachers. The core of the system is a module that can be used to automatically record, store and playback lectures. Recently, we extended the system by new features such as sound websites and lecture recordings with a sign language interpreter. This further enables students with disabilities to study the same courses as other students.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Turkish Online Journal of Educational Technology

  • ISSN

    1303-6521

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    14

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    TR - Turecká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    10-14

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84942077046