Flywheel energy storage system for city railway
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24220%2F16%3A00000493" target="_blank" >RIV/46747885:24220/16:00000493 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://ieeexplore.ieee.org/document/7525923/" target="_blank" >http://ieeexplore.ieee.org/document/7525923/</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/SPEEDAM.2016.7525923" target="_blank" >10.1109/SPEEDAM.2016.7525923</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Flywheel energy storage system for city railway
Popis výsledku v původním jazyce
This article makes an effort to explain practice using of stationary energy storage system based on flywheel (FESS). We are introducing two fundamental methods of utilization of the FESS for the tram transportation or trolleybus lines. The main goal of these methods is to save non-utilized energy from the DC railway and use it for covering the consumption peaks and to decrease the total power load of the traction substation from the viewpoint of the power grid. The ideal case is complete smoothening of the course of used energy. The principle of these methods is demonstrated on real data measured during the operation of the tramcar in Liberec.
Název v anglickém jazyce
Flywheel energy storage system for city railway
Popis výsledku anglicky
This article makes an effort to explain practice using of stationary energy storage system based on flywheel (FESS). We are introducing two fundamental methods of utilization of the FESS for the tram transportation or trolleybus lines. The main goal of these methods is to save non-utilized energy from the DC railway and use it for covering the consumption peaks and to decrease the total power load of the traction substation from the viewpoint of the power grid. The ideal case is complete smoothening of the course of used energy. The principle of these methods is demonstrated on real data measured during the operation of the tramcar in Liberec.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JE - Nejaderná energetika, spotřeba a užití energie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA04030145" target="_blank" >TA04030145: Přesné vymezení a optimalizace energetických toků v trolejbusové dopravě s ohledem na nižší energetické nároky, délky trolejových úseků a na potřeby integrované dopravy</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2016 International Symposium on Power Electronics, Electrical Drives, Automation and Motion, SPEEDAM 2016
ISBN
978-150902067-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
1155-1159
Název nakladatele
—
Místo vydání
—
Místo konání akce
Capri Island
Datum konání akce
1. 1. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—