Modeling of lithium-ion battery charging and discharging using the preisach hysteresis model
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24220%2F19%3A00006860" target="_blank" >RIV/46747885:24220/19:00006860 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://ieeexplore.ieee.org/document/8883931" target="_blank" >https://ieeexplore.ieee.org/document/8883931</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/EDPE.2019.8883931" target="_blank" >10.1109/EDPE.2019.8883931</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Modeling of lithium-ion battery charging and discharging using the preisach hysteresis model
Popis výsledku v původním jazyce
The Preisach model is a powerful tool and is used successfully in many areas of physics. The characterization of the battery charge is a relatively new area, but there are many authors currently working on it. This document focuses on the application of the Preisach’s hysteresis model to simulate the recharge cycles of lithium ion battery cells. Implementation of the model as well as the measurement necessary for its setting is presented. The whole process is done for a constant ambient temperature because it is an initial study. The very good match of the model with the reality is a challenge for incorporating additional effects into the model and finishing it up to use in the battery management system.
Název v anglickém jazyce
Modeling of lithium-ion battery charging and discharging using the preisach hysteresis model
Popis výsledku anglicky
The Preisach model is a powerful tool and is used successfully in many areas of physics. The characterization of the battery charge is a relatively new area, but there are many authors currently working on it. This document focuses on the application of the Preisach’s hysteresis model to simulate the recharge cycles of lithium ion battery cells. Implementation of the model as well as the measurement necessary for its setting is presented. The whole process is done for a constant ambient temperature because it is an initial study. The very good match of the model with the reality is a challenge for incorporating additional effects into the model and finishing it up to use in the battery management system.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20201 - Electrical and electronic engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EF16_025%2F0007293" target="_blank" >EF16_025/0007293: Modulární platforma pro autonomní podvozky specializovaných elektrovozidel pro dopravu nákladu a zařízení</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
International Conference on Electical Drives and Power Electronics
ISBN
978-172810389-1
ISSN
13393944
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
221-224
Název nakladatele
Technical University of Košice
Místo vydání
—
Místo konání akce
Nový Smokovec
Datum konání akce
1. 1. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—