Effects of a Single Blade Incidence Angle Offset on Adjacent Blades in a Linear Cascade
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24220%2F21%3A00008995" target="_blank" >RIV/46747885:24220/21:00008995 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61388998:_____/21:00549596 RIV/68407700:21220/21:00352658
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.3390/pr9111974" target="_blank" >https://doi.org/10.3390/pr9111974</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.3390/pr9111974" target="_blank" >10.3390/pr9111974</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Effects of a Single Blade Incidence Angle Offset on Adjacent Blades in a Linear Cascade
Popis výsledku v původním jazyce
The paper presents a numerical and experimental investigation of the effect of incindence angle offset in a two-dimensional section of a flat blade cascade in a high-speed wind tunnel. The aim of the current work is tp determine the aerodynamic excitation forces and approximation of the unsteady blade-loading function using a quasi-stationary approach. The numerical simulations were performed with an in-house finite-volume code built on the top of the OpenFOAM framework. The experimental data were acquired for regimes corresponding to the numerical setup. The comparison of the computational and experimental results is shown for the static pressure distributions on three blades and upstream and downstream of the cascade. The plot of the aerodynamic moments acting on all five blades shows that the adjacent blades are significantly influenced by the angular offset of the middle blade.
Název v anglickém jazyce
Effects of a Single Blade Incidence Angle Offset on Adjacent Blades in a Linear Cascade
Popis výsledku anglicky
The paper presents a numerical and experimental investigation of the effect of incindence angle offset in a two-dimensional section of a flat blade cascade in a high-speed wind tunnel. The aim of the current work is tp determine the aerodynamic excitation forces and approximation of the unsteady blade-loading function using a quasi-stationary approach. The numerical simulations were performed with an in-house finite-volume code built on the top of the OpenFOAM framework. The experimental data were acquired for regimes corresponding to the numerical setup. The comparison of the computational and experimental results is shown for the static pressure distributions on three blades and upstream and downstream of the cascade. The plot of the aerodynamic moments acting on all five blades shows that the adjacent blades are significantly influenced by the angular offset of the middle blade.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
20402 - Chemical process engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA20-11537S" target="_blank" >GA20-11537S: Experimentální výzkum budicí funkce flutteru v turbostrojích</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Processes
ISSN
2227-9717
e-ISSN
—
Svazek periodika
9
Číslo periodika v rámci svazku
11
Stát vydavatele periodika
CH - Švýcarská konfederace
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
000726839400001
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85119070052