Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Hybrid Electric Vehicle Modelling And Fuel Economy Regression Analysis

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24220%2F22%3A00010187" target="_blank" >RIV/46747885:24220/22:00010187 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/46747885:24620/22:00010187

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.actapress.com/PaperInfo.aspx?paperId=55234" target="_blank" >https://www.actapress.com/PaperInfo.aspx?paperId=55234</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.2316/J.2022.201-0297" target="_blank" >10.2316/J.2022.201-0297</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Hybrid Electric Vehicle Modelling And Fuel Economy Regression Analysis

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper starts with reviewing of recent developments and studies on hybrid electric vehicle (HEV) modelling, control, and fuel economy management. Then, the paper presents and guides modelling of HEVs on Matlab 2021b Simulink with powertrain, internal combustion engine, battery, converter, starter/generator motor, vehicle dynamics, control system, and the whole integrated HEV model. Latest hybrid electrical models are simulated on standard driving cycles of Extra-Urban Driving Cycle, New York City Cycle, Federal Test Procedure 75, and Highway Fuel Economy Test. Data on fuel consumption are collected and processed in Matlab to set up different fuel consumption regression models. The best fit regression model for HEV fuel consumption estimation is found with the determination coefficient R square more than 99.14%. The best HEV selected fuel regression model is then simulated and compared to the normal HEVs with the same sizes on different driving cycles to prove the optimal performances of the selected HEVs on fuel economy consumptions.

  • Název v anglickém jazyce

    Hybrid Electric Vehicle Modelling And Fuel Economy Regression Analysis

  • Popis výsledku anglicky

    This paper starts with reviewing of recent developments and studies on hybrid electric vehicle (HEV) modelling, control, and fuel economy management. Then, the paper presents and guides modelling of HEVs on Matlab 2021b Simulink with powertrain, internal combustion engine, battery, converter, starter/generator motor, vehicle dynamics, control system, and the whole integrated HEV model. Latest hybrid electrical models are simulated on standard driving cycles of Extra-Urban Driving Cycle, New York City Cycle, Federal Test Procedure 75, and Highway Fuel Economy Test. Data on fuel consumption are collected and processed in Matlab to set up different fuel consumption regression models. The best fit regression model for HEV fuel consumption estimation is found with the determination coefficient R square more than 99.14%. The best HEV selected fuel regression model is then simulated and compared to the normal HEVs with the same sizes on different driving cycles to prove the optimal performances of the selected HEVs on fuel economy consumptions.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20205 - Automation and control systems

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF16_025%2F0007293" target="_blank" >EF16_025/0007293: Modulární platforma pro autonomní podvozky specializovaných elektrovozidel pro dopravu nákladu a zařízení</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Mechatronic systems and control

  • ISSN

    2561-1771

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    50

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CA - Kanada

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    171-181

  • Kód UT WoS článku

    000908367300001

  • EID výsledku v databázi Scopus