Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Factors Determining Students' Workload within European Transfer and Accumulation System (ECTS)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F09%3A%230000157" target="_blank" >RIV/46747885:24310/09:#0000157 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Factors Determining Students' Workload within European Transfer and Accumulation System (ECTS)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) is known to be a credit system for higher education that was adopted within the Bologna Process in June 1999. Thirty one countries have adopted ECTS by law for their higher education systems. ECTS is a student-centred system for credit accumulation and transfer that aims to facilitate planning, delivery, evaluation, recognition and validation of qualifications and educational programmes. The whole ECTS consists of several parts. The aim of the research was to find factors influencing on students´ workload which is ECTS based on. Another aim of the research was to recognize the strenght of influence of these factors. The students´ workload is supposed to be from 1500 to 1800 hours for an academic year.

  • Název v anglickém jazyce

    Factors Determining Students' Workload within European Transfer and Accumulation System (ECTS)

  • Popis výsledku anglicky

    European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) is known to be a credit system for higher education that was adopted within the Bologna Process in June 1999. Thirty one countries have adopted ECTS by law for their higher education systems. ECTS is a student-centred system for credit accumulation and transfer that aims to facilitate planning, delivery, evaluation, recognition and validation of qualifications and educational programmes. The whole ECTS consists of several parts. The aim of the research was to find factors influencing on students´ workload which is ECTS based on. Another aim of the research was to recognize the strenght of influence of these factors. The students´ workload is supposed to be from 1500 to 1800 hours for an academic year.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BB - Aplikovaná statistika, operační výzkum

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    27th International Conference Mathematical Methods in Economics 2009

  • ISBN

    9788021319639

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Science Prague

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    Kostelec nad Černými Lesy

  • Datum konání akce

    1. 1. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000275146900025