Education as a Determining Factor of Unemployment and Economic Development on a Regional Level
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F10%3A%230000232" target="_blank" >RIV/46747885:24310/10:#0000232 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Education as a Determining Factor of Unemployment and Economic Development on a Regional Level
Popis výsledku v původním jazyce
The authors of the contribution aim to verify the hypothesis that ?Regions requiring concentrate attention (RRCA) have a below-average reproduction of educated and qualified population?. The verification bases on analysis and other activities. The targetis to determine whether there is a relationship between factor F1 ? unemployment and the educational level. Regarding the availability of data for the whole population, the relationship could be judged directly using characteristics of population. However, only a sample was used to verify the hypothesis. The selection of sample was made considering what the best data is to investigate the hypothesis. We used the methods of descriptive statistics to analyse the sample and we judged the relationship of factor F1 and education using Eta squared and Pearson´s R.
Název v anglickém jazyce
Education as a Determining Factor of Unemployment and Economic Development on a Regional Level
Popis výsledku anglicky
The authors of the contribution aim to verify the hypothesis that ?Regions requiring concentrate attention (RRCA) have a below-average reproduction of educated and qualified population?. The verification bases on analysis and other activities. The targetis to determine whether there is a relationship between factor F1 ? unemployment and the educational level. Regarding the availability of data for the whole population, the relationship could be judged directly using characteristics of population. However, only a sample was used to verify the hypothesis. The selection of sample was made considering what the best data is to investigate the hypothesis. We used the methods of descriptive statistics to analyse the sample and we judged the relationship of factor F1 and education using Eta squared and Pearson´s R.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
BB - Aplikovaná statistika, operační výzkum
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/WD-30-07-1" target="_blank" >WD-30-07-1: Inovaení poístup k oešení disparit na úrovni regionu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
ACC JOURNAL
ISSN
1803-9782
e-ISSN
—
Svazek periodika
16
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—