Model of Communication Usable for Small and Medium-sized Companies for the Consumer Communication in Social Media
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F14%3A00002129" target="_blank" >RIV/46747885:24310/14:00002129 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Model of Communication Usable for Small and Medium-sized Companies for the Consumer Communication in Social Media
Popis výsledku v původním jazyce
At first, this study summarizes existing knowledge on utilization of the social media, communication modeling, and the current relationship of a sender and a recipient toward social communication. These concepts were subjected to the comparative analysisand summarized in the final synthesis. For the purpose of achieving the study's objective, empirical evaluation of social media users had been carried out. Data was evaluated using one-dimension and multiple-dimension statistic analysis. A communicationmodel that can be utilized by small or medium companies for communication with consumers using social media is proposed in the study's conclusion.
Název v anglickém jazyce
Model of Communication Usable for Small and Medium-sized Companies for the Consumer Communication in Social Media
Popis výsledku anglicky
At first, this study summarizes existing knowledge on utilization of the social media, communication modeling, and the current relationship of a sender and a recipient toward social communication. These concepts were subjected to the comparative analysisand summarized in the final synthesis. For the purpose of achieving the study's objective, empirical evaluation of social media users had been carried out. Data was evaluated using one-dimension and multiple-dimension statistic analysis. A communicationmodel that can be utilized by small or medium companies for communication with consumers using social media is proposed in the study's conclusion.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
E+M Ekonomie a management
ISSN
1212-3609
e-ISSN
—
Svazek periodika
17
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
167-184
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—