Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Contemporary Forms of Presentation of Research and Development Marketing in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F14%3A00002222" target="_blank" >RIV/46747885:24310/14:00002222 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Contemporary Forms of Presentation of Research and Development Marketing in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this popularizing scientific article is to briefly describe the utilization and presentation forms of the research and development marketing that are used in the Czech Republic, especially the elements of marketing research, marketing mix andmarketing communication in this area. Research and development and related innovations are an integral part of the innovation process and are one of the most important factors for ensuring the competiveness of individual entrepreneurs and as well the whole countries. Therefore a growing importance is being paid to the support of research and development and to the subsequent popularization and commercialization of the achieved results from the field of science and research in advanced countries. The article also mentions the forms of support funding of research and development in the Czech Republic and international comparison of expenditures on R&D.

  • Název v anglickém jazyce

    Contemporary Forms of Presentation of Research and Development Marketing in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this popularizing scientific article is to briefly describe the utilization and presentation forms of the research and development marketing that are used in the Czech Republic, especially the elements of marketing research, marketing mix andmarketing communication in this area. Research and development and related innovations are an integral part of the innovation process and are one of the most important factors for ensuring the competiveness of individual entrepreneurs and as well the whole countries. Therefore a growing importance is being paid to the support of research and development and to the subsequent popularization and commercialization of the achieved results from the field of science and research in advanced countries. The article also mentions the forms of support funding of research and development in the Czech Republic and international comparison of expenditures on R&D.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    MM Science Journal

  • ISSN

    1805-0476

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    470-475

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus