Emotion And Opinion in British Online Newspapers
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F15%3A00002356" target="_blank" >RIV/46747885:24310/15:00002356 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Emotion And Opinion in British Online Newspapers
Popis výsledku v původním jazyce
Recently, linguistic descriptions of the expression of evaluative meaning in various genres have received a lot of attention (e.g. Bednarek, 2006; Hunston & Thompson, 2000; Martin & White, 2005). Drawing on Martin and White?s Appraisal Theory, the present paper sets out to explore three questions: 1) What means do British online newspapers use to express attitude? 2) Do they convey predominantly opinion (i.e. appreciation or judgement) or emotional evaluation? 3) What differences (if any) are there in expressing attitude between tabloids and broadsheets? To answer these questions six articles from British online tabloids and six from broadsheets were analysed. The study has shown that the two types of newspapers differ mainly in the expression of emotion (affect), which constitutes the dominant subsystem of attitude.
Název v anglickém jazyce
Emotion And Opinion in British Online Newspapers
Popis výsledku anglicky
Recently, linguistic descriptions of the expression of evaluative meaning in various genres have received a lot of attention (e.g. Bednarek, 2006; Hunston & Thompson, 2000; Martin & White, 2005). Drawing on Martin and White?s Appraisal Theory, the present paper sets out to explore three questions: 1) What means do British online newspapers use to express attitude? 2) Do they convey predominantly opinion (i.e. appreciation or judgement) or emotional evaluation? 3) What differences (if any) are there in expressing attitude between tabloids and broadsheets? To answer these questions six articles from British online tabloids and six from broadsheets were analysed. The study has shown that the two types of newspapers differ mainly in the expression of emotion (affect), which constitutes the dominant subsystem of attitude.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
COMMUNICATION ACROSS GENDRES AND DISCOURSES, the Sixth Brno Conference on Linguistic Studies in English
ISBN
978-80-210-7922-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
111-122
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Masarykova Univerzita Brno
Datum konání akce
1. 1. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—