Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Emotion And Opinion in British Online Newspapers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F15%3A00002356" target="_blank" >RIV/46747885:24310/15:00002356 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Emotion And Opinion in British Online Newspapers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Recently, linguistic descriptions of the expression of evaluative meaning in various genres have received a lot of attention (e.g. Bednarek, 2006; Hunston & Thompson, 2000; Martin & White, 2005). Drawing on Martin and White?s Appraisal Theory, the present paper sets out to explore three questions: 1) What means do British online newspapers use to express attitude? 2) Do they convey predominantly opinion (i.e. appreciation or judgement) or emotional evaluation? 3) What differences (if any) are there in expressing attitude between tabloids and broadsheets? To answer these questions six articles from British online tabloids and six from broadsheets were analysed. The study has shown that the two types of newspapers differ mainly in the expression of emotion (affect), which constitutes the dominant subsystem of attitude.

  • Název v anglickém jazyce

    Emotion And Opinion in British Online Newspapers

  • Popis výsledku anglicky

    Recently, linguistic descriptions of the expression of evaluative meaning in various genres have received a lot of attention (e.g. Bednarek, 2006; Hunston & Thompson, 2000; Martin & White, 2005). Drawing on Martin and White?s Appraisal Theory, the present paper sets out to explore three questions: 1) What means do British online newspapers use to express attitude? 2) Do they convey predominantly opinion (i.e. appreciation or judgement) or emotional evaluation? 3) What differences (if any) are there in expressing attitude between tabloids and broadsheets? To answer these questions six articles from British online tabloids and six from broadsheets were analysed. The study has shown that the two types of newspapers differ mainly in the expression of emotion (affect), which constitutes the dominant subsystem of attitude.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    COMMUNICATION ACROSS GENDRES AND DISCOURSES, the Sixth Brno Conference on Linguistic Studies in English

  • ISBN

    978-80-210-7922-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    111-122

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Masarykova Univerzita Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku