Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Cultural Distance of Foreign Investors in the Czech Republic Based on Hofstede's Dimensions

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F16%3A00000562" target="_blank" >RIV/46747885:24310/16:00000562 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Cultural Distance of Foreign Investors in the Czech Republic Based on Hofstede's Dimensions

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Business internationalization brings more or less intensive contact with different cultures. Cultural factors have to be taken into account when making decisions about foreign localization, entry mode choice and local staffing. The aim of the paper is to investigate national cultural distances between 12 selected countries that represent the most frequent foreign investors on the Czech market and the Czech Republic as their business partner and a host country of the investment. Cultural distances were calculated by using Kogut-Singh formula for four original Hofstede's cultural dimensions and compared with variation of six dimensions. Findings show the various differences resulting from including the last two dimensions into formula and their important impact on overall national cultural distance.

  • Název v anglickém jazyce

    Cultural Distance of Foreign Investors in the Czech Republic Based on Hofstede's Dimensions

  • Popis výsledku anglicky

    Business internationalization brings more or less intensive contact with different cultures. Cultural factors have to be taken into account when making decisions about foreign localization, entry mode choice and local staffing. The aim of the paper is to investigate national cultural distances between 12 selected countries that represent the most frequent foreign investors on the Czech market and the Czech Republic as their business partner and a host country of the investment. Cultural distances were calculated by using Kogut-Singh formula for four original Hofstede's cultural dimensions and compared with variation of six dimensions. Findings show the various differences resulting from including the last two dimensions into formula and their important impact on overall national cultural distance.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Ad Alta: Journal of Interdisciplinary Research

  • ISSN

    1804-7890

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    14-17

  • Kód UT WoS článku

    000384792600003

  • EID výsledku v databázi Scopus