Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Succession and Other Goals of Family Businesses: A Study of Selected Czech SMEs

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F17%3A00004172" target="_blank" >RIV/46747885:24310/17:00004172 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.lef-tul.cz/sekce/LEF_2017.pdf" target="_blank" >http://www.lef-tul.cz/sekce/LEF_2017.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Succession and Other Goals of Family Businesses: A Study of Selected Czech SMEs

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article presents selected results of a pilot survey and concerns an ownership aspect, concretely a family ownership in relation with goals of the company. One of the mentioned goals is also “to hand over the company”. This goal is often neglected. The article shows differences in goals between small and medium-sized family companies. Next, it describes correlations among goals, and if the type of manager influences these goals. Suprisingly, results did not confirm that goals are influenced by the type of manager. However, the link among the goals was found. Finally, the article shows if the goal of succession is dependent on years of the company on the market, or on a number of generegations managing the company. Respondents were especially companies with the first or second family generation in the management. Nowadays, family companies are at the stage where it is necessary to mention about the succession. Nevertheless, results show that in most cases companies do not attach importance to the goal “to transfer the company to the next generation”.

  • Název v anglickém jazyce

    Succession and Other Goals of Family Businesses: A Study of Selected Czech SMEs

  • Popis výsledku anglicky

    This article presents selected results of a pilot survey and concerns an ownership aspect, concretely a family ownership in relation with goals of the company. One of the mentioned goals is also “to hand over the company”. This goal is often neglected. The article shows differences in goals between small and medium-sized family companies. Next, it describes correlations among goals, and if the type of manager influences these goals. Suprisingly, results did not confirm that goals are influenced by the type of manager. However, the link among the goals was found. Finally, the article shows if the goal of succession is dependent on years of the company on the market, or on a number of generegations managing the company. Respondents were especially companies with the first or second family generation in the management. Nowadays, family companies are at the stage where it is necessary to mention about the succession. Nevertheless, results show that in most cases companies do not attach importance to the goal “to transfer the company to the next generation”.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Liberec Economic Forum 2017

  • ISBN

    978-80-7494-349-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    499-505

  • Název nakladatele

    Technical University of Liberec

  • Místo vydání

    Liberec

  • Místo konání akce

    Liberec

  • Datum konání akce

    1. 1. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000426486500056