Vztah studentů k podnikání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F17%3A00004336" target="_blank" >RIV/46747885:24310/17:00004336 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://rodpod.tul.cz/assets/vskp_final_web.pdf" target="_blank" >http://rodpod.tul.cz/assets/vskp_final_web.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vztah studentů k podnikání
Popis výsledku v původním jazyce
Publikace uvádí výsledky šetření vztahu studentů VŠ k podnikání. Průzkum je zaměřený na postoje, myšlenky a aktivity studentů vysokých škol a univerzit ve světě. První průzkum byl realizován v roce 2003 na univerzitě St. Gallen ve Švýcarsku. V rámci posledního aktuálního šetření roku 2016 vyplnilo dotazník 122 509 respondentů z 50 zemí včetně České republiky. Tento dlouhodobý výzkum vysvětluje preference studentů v jejich budoucím zaměstnání či zájmu o založení vlastních podniků. Průzkum rovněž hodnotí podnikatelskou atmosféru na univerzitách, zájem a stav kurzů zaměřených na podnikání. Důležitou oblastí je rovněž hodnocení přístupu k tématu podnikání ze strany rodiny studentů a společnosti, ve které studenti žijí. Mezi další výsledky průzkumu patří hodnocení specifických podmínek pro začínající podniky v různých zemích. Výzkum byl distribuován on-line v rámci spolupracujících univerzit. V České republice v roce 2016 vyplnilo dotazník zaměřený na podnikatelské aktivity 1135 respondentů, přitom pouze 8 % studentů studovalo studijní obor přímo v oblasti podnikání. Publikace přináší shrnutí výsledků výzkumu za Českou republiku v roce 2016, vybrané parametry jsou srovnávány napříč všemi 50 zeměmi. Samostatně je řešena otázka souvislosti mezi kvalitou života a podnikatelskou aktivitou studentů. Na základě zjištění je dále vedena závěrečná diskuze a doporučení.
Název v anglickém jazyce
Attitudes of student towards entrepreneurship.
Popis výsledku anglicky
Historically, the university environment was perceived mainly as research and educational, nevertheless, with the development of the society it is crucial to expand its role to entrepreneurial. This publication brings results from the international survey about the motivation of students to start their own business after graduation in the Czech Republic. The project leadership is in the hands of the Swiss Institute for Small Business and Entrepreneurship at the University of St. Gallen (KMU-HSG) in Switzerland (represented by Prof. Dr. Urs Fueglistaller). The questionnaire was altogether realized in fifty different countries from more than 1,000 universities. We also compared results from the Czech Republic with the results from other countries. The methodology in the questionnaire is based on the factors which formulate the motivation. These factors are university and family context, social and cultural context and personal context. The results of the survey demonstrate that the family background and the university are very significant, and therefore the specifics of the family business should be also included in teaching programmes. This publication contributes to a better understanding of a motivation and attitudes of the student towards entrepreneurship.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50202 - Applied Economics, Econometrics
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TD03000035" target="_blank" >TD03000035: Rodinný podnik – řešení sociálních a ekonomických disparit obcí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
9788074943799
Počet stran knihy
88
Název nakladatele
Technická univerzita v Liberci
Místo vydání
Liberec
Kód UT WoS knihy
—