Turn-taking Strategies in Internet Chatrooms
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F17%3A00004764" target="_blank" >RIV/46747885:24310/17:00004764 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Turn-taking Strategies in Internet Chatrooms
Popis výsledku v původním jazyce
The language of the Internet Relay Chat (further IRC), which means instant synchronous conversation on the Internet, attracts attention of linguists thanks to its world-wide usage and massive development. The article briefly evaluates and discusses the language of this media from the point of view of turn-taking strategies. A major concern is how chat participants use the language that is determined by specific conditions of an Internet chatroom. These conditions are anonymity, exclusively text-based interaction and the absence of audio-visual cues. A model of turn-taking in a spoken conversation is used and applied to the Internet chatting. Various strategies are investigated and compared, qualitative and quantitative analyses are carried out to determine the relationship between individual turn-taking strategies. In conclusion, the summary is made of the findings with respect to the distinctive character of the medium.
Název v anglickém jazyce
Turn-taking Strategies in Internet Chatrooms
Popis výsledku anglicky
The language of the Internet Relay Chat (further IRC), which means instant synchronous conversation on the Internet, attracts attention of linguists thanks to its world-wide usage and massive development. The article briefly evaluates and discusses the language of this media from the point of view of turn-taking strategies. A major concern is how chat participants use the language that is determined by specific conditions of an Internet chatroom. These conditions are anonymity, exclusively text-based interaction and the absence of audio-visual cues. A model of turn-taking in a spoken conversation is used and applied to the Internet chatting. Various strategies are investigated and compared, qualitative and quantitative analyses are carried out to determine the relationship between individual turn-taking strategies. In conclusion, the summary is made of the findings with respect to the distinctive character of the medium.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
60203 - Linguistics
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
ACC Journal
ISSN
1803-9782
e-ISSN
—
Svazek periodika
23
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
7-17
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—