Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Turn-taking Strategies in Internet Chatrooms

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F17%3A00004764" target="_blank" >RIV/46747885:24310/17:00004764 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Turn-taking Strategies in Internet Chatrooms

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The language of the Internet Relay Chat (further IRC), which means instant synchronous conversation on the Internet, attracts attention of linguists thanks to its world-wide usage and massive development. The article briefly evaluates and discusses the language of this media from the point of view of turn-taking strategies. A major concern is how chat participants use the language that is determined by specific conditions of an Internet chatroom. These conditions are anonymity, exclusively text-based interaction and the absence of audio-visual cues. A model of turn-taking in a spoken conversation is used and applied to the Internet chatting. Various strategies are investigated and compared, qualitative and quantitative analyses are carried out to determine the relationship between individual turn-taking strategies. In conclusion, the summary is made of the findings with respect to the distinctive character of the medium.

  • Název v anglickém jazyce

    Turn-taking Strategies in Internet Chatrooms

  • Popis výsledku anglicky

    The language of the Internet Relay Chat (further IRC), which means instant synchronous conversation on the Internet, attracts attention of linguists thanks to its world-wide usage and massive development. The article briefly evaluates and discusses the language of this media from the point of view of turn-taking strategies. A major concern is how chat participants use the language that is determined by specific conditions of an Internet chatroom. These conditions are anonymity, exclusively text-based interaction and the absence of audio-visual cues. A model of turn-taking in a spoken conversation is used and applied to the Internet chatting. Various strategies are investigated and compared, qualitative and quantitative analyses are carried out to determine the relationship between individual turn-taking strategies. In conclusion, the summary is made of the findings with respect to the distinctive character of the medium.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    ACC Journal

  • ISSN

    1803-9782

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    23

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    7-17

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus