Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Calculation of Facebook Marketing Effectiveness in Terms of ROI

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F18%3A00005606" target="_blank" >RIV/46747885:24310/18:00005606 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.igi-global.com/book/leveraging-computer-mediated-marketing-environments/206273" target="_blank" >https://www.igi-global.com/book/leveraging-computer-mediated-marketing-environments/206273</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4018/978-1-5225-7344-9.ch014" target="_blank" >10.4018/978-1-5225-7344-9.ch014</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Calculation of Facebook Marketing Effectiveness in Terms of ROI

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This chapter demonstrates how to assess the performance of organic and sponsored activities on Facebook using the data available in Facebook Ads Manager, Facebook Page Insights and Google Analytics. Main aim of the proposed ROI calculation model is to connect common social media marketing objectives with the analytical information available. Main emphasis is put on the technical aspect of ad performance assessment. The authors explain how the Facebook attribution system and post impression algorithm work, describe the relation between advertising goals and metrics displayed as achieved campaign results, and demonstrate how to derive ROI indexes from different Facebook conversions. The chapter also includes a practical example how to calculate current and future value of the ongoing ads.

  • Název v anglickém jazyce

    Calculation of Facebook Marketing Effectiveness in Terms of ROI

  • Popis výsledku anglicky

    This chapter demonstrates how to assess the performance of organic and sponsored activities on Facebook using the data available in Facebook Ads Manager, Facebook Page Insights and Google Analytics. Main aim of the proposed ROI calculation model is to connect common social media marketing objectives with the analytical information available. Main emphasis is put on the technical aspect of ad performance assessment. The authors explain how the Facebook attribution system and post impression algorithm work, describe the relation between advertising goals and metrics displayed as achieved campaign results, and demonstrate how to derive ROI indexes from different Facebook conversions. The chapter also includes a practical example how to calculate current and future value of the ongoing ads.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Leveraging Computer-Mediated Marketing Environments

  • ISBN

    978-1-5225-7344-9

  • Počet stran výsledku

    25

  • Strana od-do

    286-310

  • Počet stran knihy

    473

  • Název nakladatele

    IGI Global

  • Místo vydání

    London

  • Kód UT WoS kapitoly