Calculation of Facebook Marketing Effectiveness in Terms of ROI
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F18%3A00005606" target="_blank" >RIV/46747885:24310/18:00005606 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.igi-global.com/book/leveraging-computer-mediated-marketing-environments/206273" target="_blank" >https://www.igi-global.com/book/leveraging-computer-mediated-marketing-environments/206273</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.4018/978-1-5225-7344-9.ch014" target="_blank" >10.4018/978-1-5225-7344-9.ch014</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Calculation of Facebook Marketing Effectiveness in Terms of ROI
Popis výsledku v původním jazyce
This chapter demonstrates how to assess the performance of organic and sponsored activities on Facebook using the data available in Facebook Ads Manager, Facebook Page Insights and Google Analytics. Main aim of the proposed ROI calculation model is to connect common social media marketing objectives with the analytical information available. Main emphasis is put on the technical aspect of ad performance assessment. The authors explain how the Facebook attribution system and post impression algorithm work, describe the relation between advertising goals and metrics displayed as achieved campaign results, and demonstrate how to derive ROI indexes from different Facebook conversions. The chapter also includes a practical example how to calculate current and future value of the ongoing ads.
Název v anglickém jazyce
Calculation of Facebook Marketing Effectiveness in Terms of ROI
Popis výsledku anglicky
This chapter demonstrates how to assess the performance of organic and sponsored activities on Facebook using the data available in Facebook Ads Manager, Facebook Page Insights and Google Analytics. Main aim of the proposed ROI calculation model is to connect common social media marketing objectives with the analytical information available. Main emphasis is put on the technical aspect of ad performance assessment. The authors explain how the Facebook attribution system and post impression algorithm work, describe the relation between advertising goals and metrics displayed as achieved campaign results, and demonstrate how to derive ROI indexes from different Facebook conversions. The chapter also includes a practical example how to calculate current and future value of the ongoing ads.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Leveraging Computer-Mediated Marketing Environments
ISBN
978-1-5225-7344-9
Počet stran výsledku
25
Strana od-do
286-310
Počet stran knihy
473
Název nakladatele
IGI Global
Místo vydání
London
Kód UT WoS kapitoly
—