Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Website Quality and Shopping Behavior - Quantitative and Qualitative Evidence

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F19%3A00006982" target="_blank" >RIV/46747885:24310/19:00006982 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://link.springer.com/content/pdf/10.1007/978-3-030-44440-2.pdf" target="_blank" >http://link.springer.com/content/pdf/10.1007/978-3-030-44440-2.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-44440-2" target="_blank" >10.1007/978-3-030-44440-2</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Website Quality and Shopping Behavior - Quantitative and Qualitative Evidence

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This publication focuses on the analysis of web design parameters that are expected to have a potential impact on the user experience and behavior of the website user. The main goal of the following chapters is primarily to clarify the definition of the concept of website quality based on the identification of the patterns of user behavior in the online environment depending on the functional and aesthetic parameters of web design and causal relationships between their combinations. By covering various aspects of user experience and web design, this publication proposes a methodical procedure for measuring the quality of web pages based on both an analysis of secondary sources and the authors’ own experimental results. We believe that this book can help both academics and practitioners better understand the internal motivations of website visitors and provide guidelines for the development and testing of optimized websites in the context of the user experience.

  • Název v anglickém jazyce

    Website Quality and Shopping Behavior - Quantitative and Qualitative Evidence

  • Popis výsledku anglicky

    This publication focuses on the analysis of web design parameters that are expected to have a potential impact on the user experience and behavior of the website user. The main goal of the following chapters is primarily to clarify the definition of the concept of website quality based on the identification of the patterns of user behavior in the online environment depending on the functional and aesthetic parameters of web design and causal relationships between their combinations. By covering various aspects of user experience and web design, this publication proposes a methodical procedure for measuring the quality of web pages based on both an analysis of secondary sources and the authors’ own experimental results. We believe that this book can help both academics and practitioners better understand the internal motivations of website visitors and provide guidelines for the development and testing of optimized websites in the context of the user experience.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TJ02000206" target="_blank" >TJ02000206: Rozvoj dovedností nezbytných pro digitální transformaci podnikání</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-3-030-44440-2

  • Počet stran knihy

    137

  • Název nakladatele

    Springer International Publishing

  • Místo vydání

    Switzerland

  • Kód UT WoS knihy