Analysis of tourism services in the Czech-Polish part of the Euroregion Neisse
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F20%3A00007852" target="_blank" >RIV/46747885:24310/20:00007852 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://drive.google.com/file/d/18FfqWFh8wEZ52xzqxLCbsZLJZ1fmb8GR/view?usp=sharing" target="_blank" >https://drive.google.com/file/d/18FfqWFh8wEZ52xzqxLCbsZLJZ1fmb8GR/view?usp=sharing</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.24132/jbt.202.10.1.21_30" target="_blank" >10.24132/jbt.202.10.1.21_30</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Analysis of tourism services in the Czech-Polish part of the Euroregion Neisse
Popis výsledku v původním jazyce
The border areas are influenced by the cross-border visitation of tourists, which is usually of a short-term character. These are shopping, exploring natural attractions, commuting to work, visiting friends and relatives, attending cultural and social events, and transit transport. In the course of 2018-2019 a joint research of EF TUL and UE Wroclaw was carried out to determine the quality of tourism services in the Czech - Polish border area. The aim of the research was to find out how respondents perceive and evaluate the quality of services. Almost 1000 respondents on the Czech and Polish side evaluated transport services, accommodation services, sports and recreational services, catering services and the position of information centers. The paper presents the results of this research and some recommendations.
Název v anglickém jazyce
Analysis of tourism services in the Czech-Polish part of the Euroregion Neisse
Popis výsledku anglicky
The border areas are influenced by the cross-border visitation of tourists, which is usually of a short-term character. These are shopping, exploring natural attractions, commuting to work, visiting friends and relatives, attending cultural and social events, and transit transport. In the course of 2018-2019 a joint research of EF TUL and UE Wroclaw was carried out to determine the quality of tourism services in the Czech - Polish border area. The aim of the research was to find out how respondents perceive and evaluate the quality of services. Almost 1000 respondents on the Czech and Polish side evaluated transport services, accommodation services, sports and recreational services, catering services and the position of information centers. The paper presents the results of this research and some recommendations.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Trendy v podnikání
ISSN
1805-0603
e-ISSN
—
Svazek periodika
10
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
21-30
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—