Socially Responsible Online Marketing
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F21%3A00009004" target="_blank" >RIV/46747885:24310/21:00009004 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-93131-5_4" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-93131-5_4</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-93131-5_4" target="_blank" >10.1007/978-3-030-93131-5_4</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Socially Responsible Online Marketing
Popis výsledku v původním jazyce
Consumers make their purchasing decisions based on information that is also related to emotions. Customers prefer transparent information that allows them to trust companies and then show interest in their services or products. Corporate social responsibility is one of the critical factors influencing the image. Because the concept of CSR significantly affects the perception of the company among customers and society. Strengthening the image is one of the fundamental goals of marketing. The CSR concept is thus one of the possible aspects of strengthening the image and thus having the edge over the competition. This chapter examines the relationships between CSR communication, brand reputation, and customer shopping intentions.
Název v anglickém jazyce
Socially Responsible Online Marketing
Popis výsledku anglicky
Consumers make their purchasing decisions based on information that is also related to emotions. Customers prefer transparent information that allows them to trust companies and then show interest in their services or products. Corporate social responsibility is one of the critical factors influencing the image. Because the concept of CSR significantly affects the perception of the company among customers and society. Strengthening the image is one of the fundamental goals of marketing. The CSR concept is thus one of the possible aspects of strengthening the image and thus having the edge over the competition. This chapter examines the relationships between CSR communication, brand reputation, and customer shopping intentions.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TJ02000206" target="_blank" >TJ02000206: Rozvoj dovedností nezbytných pro digitální transformaci podnikání</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Achieving Business Competitiveness in a Digital Environment: Opportunities in E-commerce and Online Marketing
ISBN
9783030931308
Počet stran výsledku
33
Strana od-do
87-120
Počet stran knihy
239
Název nakladatele
Springer Nature
Místo vydání
Cham
Kód UT WoS kapitoly
—