Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Socially Responsible Online Marketing

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F21%3A00009004" target="_blank" >RIV/46747885:24310/21:00009004 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-93131-5_4" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-93131-5_4</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-93131-5_4" target="_blank" >10.1007/978-3-030-93131-5_4</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Socially Responsible Online Marketing

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Consumers make their purchasing decisions based on information that is also related to emotions. Customers prefer transparent information that allows them to trust companies and then show interest in their services or products. Corporate social responsibility is one of the critical factors influencing the image. Because the concept of CSR significantly affects the perception of the company among customers and society. Strengthening the image is one of the fundamental goals of marketing. The CSR concept is thus one of the possible aspects of strengthening the image and thus having the edge over the competition. This chapter examines the relationships between CSR communication, brand reputation, and customer shopping intentions.

  • Název v anglickém jazyce

    Socially Responsible Online Marketing

  • Popis výsledku anglicky

    Consumers make their purchasing decisions based on information that is also related to emotions. Customers prefer transparent information that allows them to trust companies and then show interest in their services or products. Corporate social responsibility is one of the critical factors influencing the image. Because the concept of CSR significantly affects the perception of the company among customers and society. Strengthening the image is one of the fundamental goals of marketing. The CSR concept is thus one of the possible aspects of strengthening the image and thus having the edge over the competition. This chapter examines the relationships between CSR communication, brand reputation, and customer shopping intentions.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TJ02000206" target="_blank" >TJ02000206: Rozvoj dovedností nezbytných pro digitální transformaci podnikání</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Achieving Business Competitiveness in a Digital Environment: Opportunities in E-commerce and Online Marketing

  • ISBN

    9783030931308

  • Počet stran výsledku

    33

  • Strana od-do

    87-120

  • Počet stran knihy

    239

  • Název nakladatele

    Springer Nature

  • Místo vydání

    Cham

  • Kód UT WoS kapitoly