Knowledge Sharing Behaviour among University Students during Covid-19 Pandemic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F21%3A00009015" target="_blank" >RIV/46747885:24310/21:00009015 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Knowledge Sharing Behaviour among University Students during Covid-19 Pandemic
Popis výsledku v původním jazyce
V dnešní době se znalostní management a zejména jeho část související se sdílením znalostí stala důležitou součástí úspěchu různých organizací, a to i s ohledem na probíhající pandemii Covid-19, která změnila způsob práce a učení. Vzdělávání prošlo významnou změnou, jelikož prezenční výuka již nebyla dále možná. Díky tomu se výuka přesunula do online formy, která znamenala značnou výzvu v oblasti digitalizace a interních znalostních procesech. Sdílení znalostí mezi studenty je zásadním procesem, jelikož přenos znalostí mezi studenty pomáhá podporovat kulturu sdílení znalostí na univerzitě. Univerzity hrají klíčovou roli ve znalostní ekonomice, protože znalosti vytvořené výzkumem jsou následně přenášeny a sdíleny prostřednictvím výuky, publikování nebo různé spolupráce primárního a veřejného sektoru. Tento příspěvek si klade za cíl zmapovat sdílení znalostí na univerzitním prostředí, zejména mezi studenty Ekonomické fakulty Technické univerzity v Liberci. Předkládaný příspěvek je založen na analýze dostupné literatury, z dat získaných v rámci focus groups mezi vybranými skupinami studentů a primárních dat shromážděných autory v rámci pilotního šetření mezi studenty Ekonomické fakulty během pandemie Covid-19. Data z pilotního výzkumu byla použita ke konstrukci finální verze dotazníku. Identifikovala hlavní faktory, které usnadňují proces sdílení znalostí na univerzitě, a nejpoužívanější online nástroje mezi studenty.
Název v anglickém jazyce
Knowledge Sharing Behaviour among University Students during Covid-19 Pandemic
Popis výsledku anglicky
V dnešní době se znalostní management a zejména jeho část související se sdílením znalostí stala důležitou součástí úspěchu různých organizací, a to i s ohledem na probíhající pandemii Covid-19, která změnila způsob práce a učení. Vzdělávání prošlo významnou změnou, jelikož prezenční výuka již nebyla dále možná. Díky tomu se výuka přesunula do online formy, která znamenala značnou výzvu v oblasti digitalizace a interních znalostních procesech. Sdílení znalostí mezi studenty je zásadním procesem, jelikož přenos znalostí mezi studenty pomáhá podporovat kulturu sdílení znalostí na univerzitě. Univerzity hrají klíčovou roli ve znalostní ekonomice, protože znalosti vytvořené výzkumem jsou následně přenášeny a sdíleny prostřednictvím výuky, publikování nebo různé spolupráce primárního a veřejného sektoru. Tento příspěvek si klade za cíl zmapovat sdílení znalostí na univerzitním prostředí, zejména mezi studenty Ekonomické fakulty Technické univerzity v Liberci. Předkládaný příspěvek je založen na analýze dostupné literatury, z dat získaných v rámci focus groups mezi vybranými skupinami studentů a primárních dat shromážděných autory v rámci pilotního šetření mezi studenty Ekonomické fakulty během pandemie Covid-19. Data z pilotního výzkumu byla použita ke konstrukci finální verze dotazníku. Identifikovala hlavní faktory, které usnadňují proces sdílení znalostí na univerzitě, a nejpoužívanější online nástroje mezi studenty.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů