Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

DO SERVICE QUALITY AND SOCIAL MEDIA MARKETING IMPROVE CUSTOMER RETENTION IN HOTELS? TESTING THE MEDIATION EFFECT

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F22%3A00009845" target="_blank" >RIV/46747885:24310/22:00009845 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://dspace.tul.cz/bitstream/handle/15240/164990/EM_2_2022_08.pdf?sequence=1&isAllowed=y" target="_blank" >https://dspace.tul.cz/bitstream/handle/15240/164990/EM_2_2022_08.pdf?sequence=1&isAllowed=y</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15240/tul/001/2022-2-008" target="_blank" >10.15240/tul/001/2022-2-008</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    DO SERVICE QUALITY AND SOCIAL MEDIA MARKETING IMPROVE CUSTOMER RETENTION IN HOTELS? TESTING THE MEDIATION EFFECT

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Findings of this research indicated that service quality and social media marketing improve customer satisfaction, brand awareness, and brand image. Moreover, customer satisfaction, brand awareness, and brand image are also antecedents of customer retention. Findings also confirmed that these three factors (customer satisfaction, brand awareness, and brand image) play the mediation roles between Service quality and revisit intention, and also between social media marketing and revisit intention. Results of this research showed the importance of both service quality and social media marketing in order to achieve better customer outcomes and encourage clients to revisit the hotel.

  • Název v anglickém jazyce

    DO SERVICE QUALITY AND SOCIAL MEDIA MARKETING IMPROVE CUSTOMER RETENTION IN HOTELS? TESTING THE MEDIATION EFFECT

  • Popis výsledku anglicky

    Findings of this research indicated that service quality and social media marketing improve customer satisfaction, brand awareness, and brand image. Moreover, customer satisfaction, brand awareness, and brand image are also antecedents of customer retention. Findings also confirmed that these three factors (customer satisfaction, brand awareness, and brand image) play the mediation roles between Service quality and revisit intention, and also between social media marketing and revisit intention. Results of this research showed the importance of both service quality and social media marketing in order to achieve better customer outcomes and encourage clients to revisit the hotel.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    E M Ekonomie a Management

  • ISSN

    1212-3609

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    25

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    118-133

  • Kód UT WoS článku

    000810555600008

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85132243356