DO SERVICE QUALITY AND SOCIAL MEDIA MARKETING IMPROVE CUSTOMER RETENTION IN HOTELS? TESTING THE MEDIATION EFFECT
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F22%3A00009845" target="_blank" >RIV/46747885:24310/22:00009845 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://dspace.tul.cz/bitstream/handle/15240/164990/EM_2_2022_08.pdf?sequence=1&isAllowed=y" target="_blank" >https://dspace.tul.cz/bitstream/handle/15240/164990/EM_2_2022_08.pdf?sequence=1&isAllowed=y</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.15240/tul/001/2022-2-008" target="_blank" >10.15240/tul/001/2022-2-008</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
DO SERVICE QUALITY AND SOCIAL MEDIA MARKETING IMPROVE CUSTOMER RETENTION IN HOTELS? TESTING THE MEDIATION EFFECT
Popis výsledku v původním jazyce
Findings of this research indicated that service quality and social media marketing improve customer satisfaction, brand awareness, and brand image. Moreover, customer satisfaction, brand awareness, and brand image are also antecedents of customer retention. Findings also confirmed that these three factors (customer satisfaction, brand awareness, and brand image) play the mediation roles between Service quality and revisit intention, and also between social media marketing and revisit intention. Results of this research showed the importance of both service quality and social media marketing in order to achieve better customer outcomes and encourage clients to revisit the hotel.
Název v anglickém jazyce
DO SERVICE QUALITY AND SOCIAL MEDIA MARKETING IMPROVE CUSTOMER RETENTION IN HOTELS? TESTING THE MEDIATION EFFECT
Popis výsledku anglicky
Findings of this research indicated that service quality and social media marketing improve customer satisfaction, brand awareness, and brand image. Moreover, customer satisfaction, brand awareness, and brand image are also antecedents of customer retention. Findings also confirmed that these three factors (customer satisfaction, brand awareness, and brand image) play the mediation roles between Service quality and revisit intention, and also between social media marketing and revisit intention. Results of this research showed the importance of both service quality and social media marketing in order to achieve better customer outcomes and encourage clients to revisit the hotel.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
E M Ekonomie a Management
ISSN
1212-3609
e-ISSN
—
Svazek periodika
25
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
118-133
Kód UT WoS článku
000810555600008
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85132243356