Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Generation X,Y and Z Preferences for Car-Sharing in Different Situations

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F22%3A00010072" target="_blank" >RIV/46747885:24310/22:00010072 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://dspace.tul.cz/bitstream/handle/15240/166055/ACC_2022_2_07.pdf?sequence=1" target="_blank" >https://dspace.tul.cz/bitstream/handle/15240/166055/ACC_2022_2_07.pdf?sequence=1</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15240/tul/004/2022-2-007" target="_blank" >10.15240/tul/004/2022-2-007</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Generation X,Y and Z Preferences for Car-Sharing in Different Situations

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this article is to assess the influence of different generations (X, Y, and Z) on their willingness to prefer a shared car to their own car in specifically defined situations. The research was conducted from December 2021 to March 2022 and involved 741 respondents, equally distributed among the three generations analyzed. The findings of the research suggest that different generations of respondents will not have different preferences for using car-sharing in different situations. Significant differences between generations were only found in the situation where car-sharing would be preferred on the way to school or work. In other cases, no significant dependence between generations was shown. All generations of respondents can imagine using a car share more regularly during travel and entertainment, but not so much with children to clubs or when shopping and running errands at the authorities. This fact can be useful for marketers who need to discern the motives for customer participation in the sharing economy or the car-sharing segment. At the same time, marketing knowledge in connection with the sharing economy will be enhanced.

  • Název v anglickém jazyce

    Generation X,Y and Z Preferences for Car-Sharing in Different Situations

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this article is to assess the influence of different generations (X, Y, and Z) on their willingness to prefer a shared car to their own car in specifically defined situations. The research was conducted from December 2021 to March 2022 and involved 741 respondents, equally distributed among the three generations analyzed. The findings of the research suggest that different generations of respondents will not have different preferences for using car-sharing in different situations. Significant differences between generations were only found in the situation where car-sharing would be preferred on the way to school or work. In other cases, no significant dependence between generations was shown. All generations of respondents can imagine using a car share more regularly during travel and entertainment, but not so much with children to clubs or when shopping and running errands at the authorities. This fact can be useful for marketers who need to discern the motives for customer participation in the sharing economy or the car-sharing segment. At the same time, marketing knowledge in connection with the sharing economy will be enhanced.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    ACC Journal

  • ISSN

    1803-9782

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    28

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    86-94

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus