Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

SECI Knowledge Model and Opportunities of Engaging Business Intelligence by Maturity Level: Case Study at Selected Businesses in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F23%3A00011307" target="_blank" >RIV/46747885:24310/23:00011307 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.researchgate.net/publication/374435201_SECI_Knowledge_Model_and_Opportunities_of_Engaging_Business_Intelligence_by_Maturity_Level_Case_Study_at_Selected_Businesses_in_the_Czech_Republic" target="_blank" >https://www.researchgate.net/publication/374435201_SECI_Knowledge_Model_and_Opportunities_of_Engaging_Business_Intelligence_by_Maturity_Level_Case_Study_at_Selected_Businesses_in_the_Czech_Republic</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.37380/jisib.v13i2.1080" target="_blank" >10.37380/jisib.v13i2.1080</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    SECI Knowledge Model and Opportunities of Engaging Business Intelligence by Maturity Level: Case Study at Selected Businesses in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study aims to examine the possibilities of engaging business intelligence (BI) with regard to the level of maturity within systemic knowledge management (KM). The individual modes of knowledge sharing and conversion are illustrated in Nonaka’s SECI model that defines four conversion modes of knowledge exchange: socialisation, externalisation, combination and internalisation. The submitted case study presents the current and potential engagement of BI when applying knowledge conversion tools in three Czech organisations of various sizes. Most businesses use both tools (BI and KM) but they are often not able to coordinate their joint implementation in a suitable way. Currently, the results of the case study indicate a more optimal adaptation in the environment of larger businesses. However, the addressed businesses, regardless of their size, most often see the potential and great opportunities of the tools in the combination mode in the future.

  • Název v anglickém jazyce

    SECI Knowledge Model and Opportunities of Engaging Business Intelligence by Maturity Level: Case Study at Selected Businesses in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    This study aims to examine the possibilities of engaging business intelligence (BI) with regard to the level of maturity within systemic knowledge management (KM). The individual modes of knowledge sharing and conversion are illustrated in Nonaka’s SECI model that defines four conversion modes of knowledge exchange: socialisation, externalisation, combination and internalisation. The submitted case study presents the current and potential engagement of BI when applying knowledge conversion tools in three Czech organisations of various sizes. Most businesses use both tools (BI and KM) but they are often not able to coordinate their joint implementation in a suitable way. Currently, the results of the case study indicate a more optimal adaptation in the environment of larger businesses. However, the addressed businesses, regardless of their size, most often see the potential and great opportunities of the tools in the combination mode in the future.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Intelligence Studies in Business

  • ISSN

    2001-015X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    LV - Lotyšská republika

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    6-24

  • Kód UT WoS článku

    001427024000002

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85174143547