Přenos tepla v uhlíkovém kabílku v tkaninovém kompozitu uhlík-uhlík
Popis výsledku
Na mikroúrovni můžeme uhlíkové kabílky v kompozitu uhlík-uhlík považovat za jednosměrně vyztužený kompozitní systém. Rozměrné dutiny jsou vrozenou součástí tohoto typu materiálů. Jejich transportní vlastnosti se ovšem výrazně liší od vlastností uhlíkových částí kompozitu a výrazně ovlivňují výsledné efektivní hodnoty např. termofyzikálních parametrů. Simulace přestupu tepla v uhlíkovém kabílku byla provedena pomocí dvoufázového modelu, kde uhlíková část kabílku obklopuje náhodně rozmístěné dutiny. Uhlíková část kabílku je pak tvořena uhlíkovými vlákny rovnoměrně rozloženými v uhlíkové matrici. Numerická simulace přenosu tepla byla realizována pomocí softwaru FEMLab.
Klíčová slova
Carbon towcarbon fibrescarbon matrixvoidsheat transfernumerical simulation
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
Nalezeny alternativní kódy
RIV/46747885:24410/05:#0000280
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Heat Transfer in Carbon Tow in Woven Reinforced C/C Composites
Popis výsledku v původním jazyce
Carbon tow in C/C composites (carbon fibres reinforced carbon matrix) can be considered as the unidirectional composite system at the micro-scale level. The extensive voids are the essential component of the structure besides the filaments and matrix. Voids' transport properties differ in the range of several orders with regard to the ones of the carbon components. The simulation of heat transfer is based on two-phase geometry model, where carbon part surrounds randomly distributed voids filled with gass. The carbon part is modeled as system composed of carbon filaments embedded in carbon matrix. The numerical simulation of heat transfer followed from application of FEMLAB software.
Název v anglickém jazyce
Heat Transfer in Carbon Tow in Woven Reinforced C/C Composites
Popis výsledku anglicky
Carbon tow in C/C composites (carbon fibres reinforced carbon matrix) can be considered as the unidirectional composite system at the micro-scale level. The extensive voids are the essential component of the structure besides the filaments and matrix. Voids' transport properties differ in the range of several orders with regard to the ones of the carbon components. The simulation of heat transfer is based on two-phase geometry model, where carbon part surrounds randomly distributed voids filled with gass. The carbon part is modeled as system composed of carbon filaments embedded in carbon matrix. The numerical simulation of heat transfer followed from application of FEMLAB software.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JI - Kompositní materiály
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Progress in Computational Heat and Mass Transfer
ISBN
2-7430-0801-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
1005-1007
Název nakladatele
—
Místo vydání
Paříž, Francie
Místo konání akce
Paříž, Francie
Datum konání akce
17. 5. 2005
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—
Základní informace
Druh výsledku
D - Stať ve sborníku
CEP
JI - Kompositní materiály
Rok uplatnění
2005