Effect of cyclic loading on the car seat’s seams
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24410%2F17%3A00004253" target="_blank" >RIV/46747885:24410/17:00004253 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1088/1757-899X/254/14/142013" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1088/1757-899X/254/14/142013</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1088/1757-899X/254/14/142013" target="_blank" >10.1088/1757-899X/254/14/142013</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Effect of cyclic loading on the car seat’s seams
Popis výsledku v původním jazyce
The purpose of this work is to find out the influence of thread type, extension ratio and number of cycles to decrease in strength due to stress. In this study four different kind of spun polyester and polyamide threads are used to sew the textile material (used for car seat cover) by a lockstitch sewing machine. The measuring system simulation of cyclic load has been used. The tensile load, which was corresponding to 20 %, 30 %, 40 %, and 50 % of the breaking extension of seam, acting on the experimental specimen. Based on the results of experimental measurements, which were closer to the real using conditions of seat covers, it can be stated that with increasing number of cycles, the strength due to the influence of the stress were decreased.
Název v anglickém jazyce
Effect of cyclic loading on the car seat’s seams
Popis výsledku anglicky
The purpose of this work is to find out the influence of thread type, extension ratio and number of cycles to decrease in strength due to stress. In this study four different kind of spun polyester and polyamide threads are used to sew the textile material (used for car seat cover) by a lockstitch sewing machine. The measuring system simulation of cyclic load has been used. The tensile load, which was corresponding to 20 %, 30 %, 40 %, and 50 % of the breaking extension of seam, acting on the experimental specimen. Based on the results of experimental measurements, which were closer to the real using conditions of seat covers, it can be stated that with increasing number of cycles, the strength due to the influence of the stress were decreased.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20503 - Textiles; including synthetic dyes, colours, fibres (nanoscale materials to be 2.10; biomaterials to be 2.9)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
IOP Conference Series: Materials Science and Engineering
ISBN
—
ISSN
1757-8981
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
IOP Publishing
Místo vydání
—
Místo konání akce
Corfu, Greece
Datum konání akce
1. 1. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000417214900158