Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Creativa Approaches to Teaching Suistainable Design

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24410%2F24%3A00013394" target="_blank" >RIV/46747885:24410/24:00013394 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.15240/tul/008/2024-3/4-005" target="_blank" >https://doi.org/10.15240/tul/008/2024-3/4-005</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15240/tul/008/2024-3/4-005" target="_blank" >10.15240/tul/008/2024-3/4-005</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Creativa Approaches to Teaching Suistainable Design

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Sustainable design has become a crucial standard of modern design, with its teaching requiring the integration of theory, practice, and innovative pedagogical approaches. This article presents creative teaching methodologies at the Department of Design, Faculty of Textile Engineering, Technical University of Liberec, focusing on Design Thinking combined with Zero-Waste Fashion methods and the integration of artificial intelligence. The instruction blends traditional principles inspired by Bauhaus pedagogy with modern technologies and interdisciplinary projects, thus preparing students for the challenges associated with environmental responsibility. Through specific student projects, the article demonstrates how these innovative approaches can be applied in practice and how they foster the development of empathy, creativity, and critical thinking. Research findings confirm that integrating sustainable methods into education enables students to create aesthetically appealing and functional designs with minimal environmental impact. This approach proves to be pivotal in shaping a new generation of responsible designers.

  • Název v anglickém jazyce

    Creativa Approaches to Teaching Suistainable Design

  • Popis výsledku anglicky

    Sustainable design has become a crucial standard of modern design, with its teaching requiring the integration of theory, practice, and innovative pedagogical approaches. This article presents creative teaching methodologies at the Department of Design, Faculty of Textile Engineering, Technical University of Liberec, focusing on Design Thinking combined with Zero-Waste Fashion methods and the integration of artificial intelligence. The instruction blends traditional principles inspired by Bauhaus pedagogy with modern technologies and interdisciplinary projects, thus preparing students for the challenges associated with environmental responsibility. Through specific student projects, the article demonstrates how these innovative approaches can be applied in practice and how they foster the development of empathy, creativity, and critical thinking. Research findings confirm that integrating sustainable methods into education enables students to create aesthetically appealing and functional designs with minimal environmental impact. This approach proves to be pivotal in shaping a new generation of responsible designers.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20503 - Textiles; including synthetic dyes, colours, fibres (nanoscale materials to be 2.10; biomaterials to be 2.9)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Vlakna a Textil

  • ISSN

    1335-0617

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    31

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3-4

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    31-50

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85216957133