Text structures in teaching mathematics
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F02%3A00000061" target="_blank" >RIV/46747885:24510/02:00000061 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Text structures in teaching mathematics
Popis výsledku v původním jazyce
Any given text can be understood as an alphanumeric string. We can distinguish three dimensions of the text: line, column, and the block one. The transformation between linear and structured text can be explained as two opposite processes: aggregation anThe article describes a longterm experience of the Department of Mathematics of the TU in Liberec with observing the influence of structuring of a mathematical text on acceptation of lectures and textbooks. The research started in 1999 to verify what typThe results of the student?s polls (in exercises of Mathematics for five faculties of the TUL) are presented and discussed. The last polls show a shift in the direction of the structured form ? students appreciate it. The topic could be interesting for p
Název v anglickém jazyce
Text structures in teaching mathematics
Popis výsledku anglicky
Any given text can be understood as an alphanumeric string. We can distinguish three dimensions of the text: line, column, and the block one. The transformation between linear and structured text can be explained as two opposite processes: aggregation anThe article describes a longterm experience of the Department of Mathematics of the TU in Liberec with observing the influence of structuring of a mathematical text on acceptation of lectures and textbooks. The research started in 1999 to verify what typThe results of the student?s polls (in exercises of Mathematics for five faculties of the TUL) are presented and discussed. The last polls show a shift in the direction of the structured form ? students appreciate it. The topic could be interesting for p
Klasifikace
Druh
A - Audiovizuální tvorba
CEP obor
BA - Obecná matematika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2002
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
0-471-46332-9
Místo vydání
Hersonissos
Název nakladatele resp. objednatele
University of Crete, Hersonissos
Verze
Neuveden
Identifikační číslo nosiče
—