Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Text structures in teaching mathematics

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F02%3A00000061" target="_blank" >RIV/46747885:24510/02:00000061 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Text structures in teaching mathematics

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Any given text can be understood as an alphanumeric string. We can distinguish three dimensions of the text: line, column, and the block one. The transformation between linear and structured text can be explained as two opposite processes: aggregation anThe article describes a longterm experience of the Department of Mathematics of the TU in Liberec with observing the influence of structuring of a mathematical text on acceptation of lectures and textbooks. The research started in 1999 to verify what typThe results of the student?s polls (in exercises of Mathematics for five faculties of the TUL) are presented and discussed. The last polls show a shift in the direction of the structured form ? students appreciate it. The topic could be interesting for p

  • Název v anglickém jazyce

    Text structures in teaching mathematics

  • Popis výsledku anglicky

    Any given text can be understood as an alphanumeric string. We can distinguish three dimensions of the text: line, column, and the block one. The transformation between linear and structured text can be explained as two opposite processes: aggregation anThe article describes a longterm experience of the Department of Mathematics of the TU in Liberec with observing the influence of structuring of a mathematical text on acceptation of lectures and textbooks. The research started in 1999 to verify what typThe results of the student?s polls (in exercises of Mathematics for five faculties of the TUL) are presented and discussed. The last polls show a shift in the direction of the structured form ? students appreciate it. The topic could be interesting for p

Klasifikace

  • Druh

    A - Audiovizuální tvorba

  • CEP obor

    BA - Obecná matematika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2002

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    0-471-46332-9

  • Místo vydání

    Hersonissos

  • Název nakladatele resp. objednatele

    University of Crete, Hersonissos

  • Verze

    Neuveden

  • Identifikační číslo nosiče