Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

GLOBE in the Czech Republic: a program evaluation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F11%3A%230000344" target="_blank" >RIV/46747885:24510/11:#0000344 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/13504622.2011.557497" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1080/13504622.2011.557497</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/13504622.2011.557497" target="_blank" >10.1080/13504622.2011.557497</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    GLOBE in the Czech Republic: a program evaluation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article presents results of the evaluation of the GLOBE program (Global Learning and Observations to Benefit the Environment) in the Czech Republic. The evaluation explores the implementation of the program in schools and its impact on research skills. Four hundred and sixty six pupils, aged 13, from 28 different schools participated in the evaluation. The evaluation revealed problems with the implementation of the program in schools. The majority of pupils usually collect data and work with worksheets in the program. The other activities, such as the analysis and comparison of collected data or planning GLOBE activities, are done only occasionally or never. Although one of the main goals of the program is to develop pupils? research skills, the program had no measurable effect on this outcome. According to these results, changes in the way the program is implemented are needed. Recommendations for further program development and evaluation are discussed.

  • Název v anglickém jazyce

    GLOBE in the Czech Republic: a program evaluation

  • Popis výsledku anglicky

    The article presents results of the evaluation of the GLOBE program (Global Learning and Observations to Benefit the Environment) in the Czech Republic. The evaluation explores the implementation of the program in schools and its impact on research skills. Four hundred and sixty six pupils, aged 13, from 28 different schools participated in the evaluation. The evaluation revealed problems with the implementation of the program in schools. The majority of pupils usually collect data and work with worksheets in the program. The other activities, such as the analysis and comparison of collected data or planning GLOBE activities, are done only occasionally or never. Although one of the main goals of the program is to develop pupils? research skills, the program had no measurable effect on this outcome. According to these results, changes in the way the program is implemented are needed. Recommendations for further program development and evaluation are discussed.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Environmental Education Research

  • ISSN

    1350-4622

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    17

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    499-517

  • Kód UT WoS článku

    299501400004

  • EID výsledku v databázi Scopus