Strach z lesa: vliv programu environmentální výchovy na snižování obav žáků z pobytu v lesním prostředí
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F12%3A%230000834" target="_blank" >RIV/46747885:24510/12:#0000834 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://envigogika.cuni.cz/index.php/cz/recenzovane-clanky/2012/envigogika-2012-vii-2/696-strach-z-lesa-vliv-programu-environmentalni-vychovy-na-snizovani-obav-zaku-z-pobytu-v-lesnim-prostredi" target="_blank" >http://envigogika.cuni.cz/index.php/cz/recenzovane-clanky/2012/envigogika-2012-vii-2/696-strach-z-lesa-vliv-programu-environmentalni-vychovy-na-snizovani-obav-zaku-z-pobytu-v-lesnim-prostredi</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Strach z lesa: vliv programu environmentální výchovy na snižování obav žáků z pobytu v lesním prostředí
Popis výsledku v původním jazyce
Článek prezentuje výsledky analýzy programu ?Les ve škole ? škola v lese? pro šestý ročník základních škol. Cílem bylo zjistit, čeho se děti v lese bojí a zda je program úspěšný ve snaze obavy dětí z lesa zmírnit. Evaluace využívala jednoduchý evaluačníplán typu pretest / posttest (N=70). Podle výsledků lze říct, že děti chodí do lesa poměrně málo, chlapci častěji, než dívky. Celkově lze říct, že se děti lesa moc nebojí, dívky se ale bojí lesa více, než chlapci. Děti mají strach zejména z přírodních hrozeb, jako je ohrožení divokou zvěří, a sociálních nebezpečí, tj. ohrožení zlými lidmi či lidmi způsobenými nehodami. Zdá se, že program neměl příliš velký vliv na chlapce, ale pravděpodobně zapůsobil na dívky, u kterých bylo naměřeno snížení hladiny obav ve všech třech hlavních oblastech (přírodní ohrožení, sociální ohrožení, nepříjemné situace).
Název v anglickém jazyce
Fear of forest: impact of an environmental education program on decreasing of pupils? fear of staying in forest environment
Popis výsledku anglicky
The article presents results of an analyses of the program ?Forest in school ? school in forest?, for 6th grades? pupils. The aim was to investigate the sources of fear of forest and the effectiveness of the program in its effort to deal with. The evaluation applied a simple pretest/posttest design (N=70). On the basis of its results we can presume that pupils visit forests quite rarely, boys more often than girls. Generally, children are not scared from a forest; girls are more scared than boys. Children fear mainly of natural threats (like wildlife risk); and social risks, e.g. threat from bad people or human-caused accidents. The program probably did not have much effect on boys but probably influenced girls where the level of fear in all the areasof sources of forest fear (natural threats, social threats and uneasy situations) decreased.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Envigogika
ISSN
1802-3061
e-ISSN
—
Svazek periodika
7
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
1-9
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—