PHILOSOPHICAL ISSUES OF SECULARIZATION-PROCESS RELATED TO PEDAGOGY OF RELIGION
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F12%3A%230001034" target="_blank" >RIV/46747885:24510/12:#0001034 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
slovinština
Název v původním jazyce
Filosofické východiská sekularizácie vo vzťahu k náboženskej pedagogike
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek představuje současnou sekularizaci jakožto šanci pro náboženskou pedagogiku, která může v sekularizovaném světě nabídnout jistou orientaci pro současného mladého člověka. Příspěvek se snaží na krátké analýze procesu sekularizace v dějinách Evropského myšlení ukázat, že pojetí světa jakožto autonomního prostředí pro život člověka, stojí již v samotných principech židovsko-křesťanské filosofie a teologie. Proto není třeba se vůči sekularizaci explicitně ve všech směrech vymezovat. Sekularizace je naopak jedinečnou výzvou pro současné učitele náboženství a křesťanské pedagogy k úspěšnému kérygmatickému hlásání.
Název v anglickém jazyce
PHILOSOPHICAL ISSUES OF SECULARIZATION-PROCESS RELATED TO PEDAGOGY OF RELIGION
Popis výsledku anglicky
Process of secularization can offer a new chance to religious pedagogy by delivering secure life-orientation especially for the young generation. A short review of secular thinking in European history confirms that the vision of autonomous world suitablefor human life makes fundamentals of Jewish and Christian philosophy and theology. Consequently, there is no need to contradict secular values in all points. Reconsidered in its religious roots the process of secularization can be a good opportunity forChristian pedagogues to successful evangelization.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Studia scientifica facultatis paedagogicae
ISSN
1336-2232
e-ISSN
—
Svazek periodika
4
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
61-72
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—