Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teorie výchovy v české meziválečné pedagogické diskusi

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F14%3A%230001146" target="_blank" >RIV/46747885:24510/14:#0001146 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Teorie výchovy v české meziválečné pedagogické diskusi

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zabývá vymezením předmětu teorie výchovy v meziválečném období v Pedagogickém semináři Filozofické fakulty Univerzity Karlovy v Praze. Článek sleduje otázku postavení a ukotvení teorie výchovy v rámci přednáškové činnosti pražských profesorů pedagogiky a dále v kontextu stěžejního díla vydaného ve sledovaném období ? v Pedagogické encyklopedii (1938-1940). Článek analyzuje ukotvení teorie výchovy v klíčových obecně pedagogických studiích profesorů pedagogiky na FF UK v meziválečném období. Příspěvek ukazuje, že ve sledovaném období nebyla teorie výchovy přednášena jako samostatná disciplína. Problematika teorie výchovy byla obsažena v historicko-pedagogických, obecně-pedagogických a filozoficko-pedagogických přednáškách.

  • Název v anglickém jazyce

    The Theory of Education in Czech Inte-war Pedagogical Discussion

  • Popis výsledku anglicky

    The article explores and documents the originn and development of the field in this country by focusing on the activities of the two main academic centres of pedagogical discussion at the time in the Pedagogical Seminar of the Philosophical Faculty of Charles University in Prague, and the Pedagogical Seminar of MAsaryk University in Brno. The study basis on the study of original pedagogical documents in the archives of the academic institutions concerned. The article consides the quewstion of the position and grounding of theory of education in the lectures and lecture series giuven by Prague and Brno professors and docents (readers) in education and also traces conceptions of the field as the emerge from the fundamental work published in the relevantperiod - the Pedagogical Encyklopeaedia.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Teorie výchovy - tradice, současnost, perspektivy

  • ISBN

    9788024624129

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    35-48

  • Počet stran knihy

    276

  • Název nakladatele

    Karolinum

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly