Teorie výchovy v české meziválečné pedagogické diskusi
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F14%3A%230001146" target="_blank" >RIV/46747885:24510/14:#0001146 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Teorie výchovy v české meziválečné pedagogické diskusi
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zabývá vymezením předmětu teorie výchovy v meziválečném období v Pedagogickém semináři Filozofické fakulty Univerzity Karlovy v Praze. Článek sleduje otázku postavení a ukotvení teorie výchovy v rámci přednáškové činnosti pražských profesorů pedagogiky a dále v kontextu stěžejního díla vydaného ve sledovaném období ? v Pedagogické encyklopedii (1938-1940). Článek analyzuje ukotvení teorie výchovy v klíčových obecně pedagogických studiích profesorů pedagogiky na FF UK v meziválečném období. Příspěvek ukazuje, že ve sledovaném období nebyla teorie výchovy přednášena jako samostatná disciplína. Problematika teorie výchovy byla obsažena v historicko-pedagogických, obecně-pedagogických a filozoficko-pedagogických přednáškách.
Název v anglickém jazyce
The Theory of Education in Czech Inte-war Pedagogical Discussion
Popis výsledku anglicky
The article explores and documents the originn and development of the field in this country by focusing on the activities of the two main academic centres of pedagogical discussion at the time in the Pedagogical Seminar of the Philosophical Faculty of Charles University in Prague, and the Pedagogical Seminar of MAsaryk University in Brno. The study basis on the study of original pedagogical documents in the archives of the academic institutions concerned. The article consides the quewstion of the position and grounding of theory of education in the lectures and lecture series giuven by Prague and Brno professors and docents (readers) in education and also traces conceptions of the field as the emerge from the fundamental work published in the relevantperiod - the Pedagogical Encyklopeaedia.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Teorie výchovy - tradice, současnost, perspektivy
ISBN
9788024624129
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
35-48
Počet stran knihy
276
Název nakladatele
Karolinum
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—