Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vliv sociálního a kulturního kontextu na formování identity u dospívajících imigrantů vietnamského původu v Severní Americe

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F14%3A%230001159" target="_blank" >RIV/46747885:24510/14:#0001159 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://e-psycholog.eu/clanek/193" target="_blank" >http://e-psycholog.eu/clanek/193</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vliv sociálního a kulturního kontextu na formování identity u dospívajících imigrantů vietnamského původu v Severní Americe

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kulturní a sociální kontext vývoje identity vietnamského adolescenta imigranta je specifický zejména společným působením dvou rozdílných kultur, a to individualistické západní a kolektivistické východní. Výsledky výzkumů v Severní Americe (USA, Kanada) dokládají, že rodina a komunita vytvářejí silný tlak na vietnamské adolescenty na dodržování východních hodnot. To může být zdrojem konfliktů a mít vliv na nižší sebehodnocení, menší exploraci identity, případně utváření předčasně uzavřené identity. Na druhou stranu tento tlak představuje pozitivní faktor při utváření etnické identity a je též faktorem, který se významně podílí na úspěchu u tzv. ?high achievers?, tj. vietnamských studentů s mimořádnými studijními výsledky. Vliv vrstevníků a školy na vývoj identity u této skupiny nebyl dosud dostatečně zmapován.

  • Název v anglickém jazyce

    Influence of the social and cultural context on identity formation of Vietnamese adolescents living in North America

  • Popis výsledku anglicky

    he specific identity development of Vietnamese adolescents with immigrant background includes the balancing of their eastern culture heritage and western culture of the society of settlement. Results from USA and Canada shows that family and community provide strong pressure to these adolescents to keep eastern values. It can be source of parent-child conflicts, lower self-esteem, lower exploration and foreclosure of identity. On the other side, this pressure represents positive factor for development of ethnic identity and for achieving high score on academic orientation. The effect of peers and school to the development of identity of this group is poorly known. In the Czech Republic, second generation of Vietnamese immigrants is growing up. It is important to understand to specifics of development of identity to support their psychosocial adaptation in a new home country.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    E-psychologie

  • ISSN

    1802-8853

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    13-23

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus