Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Problems and the course of education in Terezín Ghetto

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F14%3A%230001200" target="_blank" >RIV/46747885:24510/14:#0001200 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Problems and the course of education in Terezín Ghetto

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The education of the children and youth was considered one of the most important issues in Terezin Ghetto. Many educators and take- carers searched for the 'proper' or 'real education', or for what the meaning and aim of education in a ghetto is supposedto be. In a ghetto which represented just a kind of transfer station on the way further to the East. In a ghetto where the death was everyday reality and where all the rules and values valid in a common society were trodden on in an unprecedented way. What is or should be the aim of education in a forced society, in a ghetto which was founded on the basis of the depraved ideology of national socialism and the aim of which was to exterminate and whose 'inhabitants' were in thousands transported to theirdeaths? The following study deals not only with the issue of aims and means of education in Terezin, the formation of the department of Jewish self-government Care for Children and Youth, but also with the issue of children homes and the

  • Název v anglickém jazyce

    Problems and the course of education in Terezín Ghetto

  • Popis výsledku anglicky

    The education of the children and youth was considered one of the most important issues in Terezin Ghetto. Many educators and take- carers searched for the 'proper' or 'real education', or for what the meaning and aim of education in a ghetto is supposedto be. In a ghetto which represented just a kind of transfer station on the way further to the East. In a ghetto where the death was everyday reality and where all the rules and values valid in a common society were trodden on in an unprecedented way. What is or should be the aim of education in a forced society, in a ghetto which was founded on the basis of the depraved ideology of national socialism and the aim of which was to exterminate and whose 'inhabitants' were in thousands transported to theirdeaths? The following study deals not only with the issue of aims and means of education in Terezin, the formation of the department of Jewish self-government Care for Children and Youth, but also with the issue of children homes and the

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA13-18725S" target="_blank" >GA13-18725S: Výchovné programy a koncepce v německých pedagogických organizacích v meziválečném Československu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    History of Education and Childrens Literature

  • ISSN

    1971-1093

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2014

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    IT - Italská republika

  • Počet stran výsledku

    26

  • Strana od-do

    667-692

  • Kód UT WoS článku

    000343804400035

  • EID výsledku v databázi Scopus