Český jazyk v rýmech aneb jak na to říkadlem, zpěvem a pohybem
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F14%3A%230001303" target="_blank" >RIV/46747885:24510/14:#0001303 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://elearning.fp.tul.cz/course/view.php?id=367#section-1" target="_blank" >https://elearning.fp.tul.cz/course/view.php?id=367#section-1</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Český jazyk v rýmech aneb jak na to říkadlem, zpěvem a pohybem
Popis výsledku v původním jazyce
Český jazyk v rýmech aneb jak na to říkadlem, zpěvem a pohybem je dílo, které představuje možnosti činnostních, tvořivých a kreativních aktivit vedoucích k upevňování a procvičování gramatiky a pravopisu českého jazyka. Rýmovaná říkadla a činnosti s nimispojené slouží k osvojování a pochopení základních pravidel jazyka. Devět písní zkomponovaných na texty říkadel a doplněné party Orffova instrumentáře jsou pak melodicky i instrumentačně nápaditými kusy, které mohou přispět k pevnějšímu ukotvení pravidel jazyka. Rozvíjejí zároveň hudebně- pěvecké, pohybové dovednosti a přestavují možnost, jak si vyzkoušet elementární hudební nástroje. Publikace je určena pro žáky a učitele základních škol, svým pojetím se však obrací také na širokou veřejnost. Obsahujemetodické a motivační postupy, návrhy, jak s tematickým celkem pracovat. Vznikla za finanční podpory univerzitního grantu SGS ve spolupráci se studenty Katedry primárního vzdělávání.
Název v anglickém jazyce
Czech language in rhymes, or, What about rhyming, singing and moving
Popis výsledku anglicky
Český jazyk v rýmech aneb jak na to říkadlem, zpěvem a pohybem (?Czech language in rhymes, or, What about rhyming, singing and moving?) is a piece of work that presents creative activities that lead to firming and practicing of Czech grammar and spelling. Nine songs composed on texts of nursery rhymes and accompanied with some Orff instruments make inventive pieces on both level of melody and instrumentation; these can contribute to better grasping of language rules. At the same time they also develop musical, vocal and motoric skills and create an opportunity to experience elementary music instruments. The study is intended for elementary school pupils and teachers, however, with its scope it is also addressed to the general public. Developmend of thebook was financed by academical grant. It was created in corporation with students from Department of primary education.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů