German youth in Czechoslovakia and the "struggle" for a "new person and a new society"
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F15%3A%230001214" target="_blank" >RIV/46747885:24510/15:#0001214 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
German youth in Czechoslovakia and the "struggle" for a "new person and a new society"
Popis výsledku v původním jazyce
The study deals with the analysis of the programmes, beliefs and aims of two significant representative German youth groups in inter-war Czechoslovakia the Sudetendeutsche Wandervogel and the leading Socialist youth group (Sozialistischer Jugendverband in der CSR) in the Czechoslovakian Republic. The basis of the educational endeavours of these youth groups is viewed in the context of the contemporary debate, attempts to reform life and create a "new person". The study shows that despite the efforts tounify German youth in the socialist camp, even in the federal urban conservative youth, the "victory" of the unifiers was never achieved. However, it is still possible to analyse the crysallisation of the educational theories operating in both groups aimed at the development of the "new person" as a basis of a new socialist society or the revival of a fundamental collective idea of an organically held nation.
Název v anglickém jazyce
German youth in Czechoslovakia and the "struggle" for a "new person and a new society"
Popis výsledku anglicky
The study deals with the analysis of the programmes, beliefs and aims of two significant representative German youth groups in inter-war Czechoslovakia the Sudetendeutsche Wandervogel and the leading Socialist youth group (Sozialistischer Jugendverband in der CSR) in the Czechoslovakian Republic. The basis of the educational endeavours of these youth groups is viewed in the context of the contemporary debate, attempts to reform life and create a "new person". The study shows that despite the efforts tounify German youth in the socialist camp, even in the federal urban conservative youth, the "victory" of the unifiers was never achieved. However, it is still possible to analyse the crysallisation of the educational theories operating in both groups aimed at the development of the "new person" as a basis of a new socialist society or the revival of a fundamental collective idea of an organically held nation.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA13-18725S" target="_blank" >GA13-18725S: Výchovné programy a koncepce v německých pedagogických organizacích v meziválečném Československu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
History of Education and Childrens Literature
ISSN
1971-1093
e-ISSN
—
Svazek periodika
10
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
IT - Italská republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
9-22
Kód UT WoS článku
000370985100001
EID výsledku v databázi Scopus
—