Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Czech-Polish Borders: Comparison of the EU Funds for Cross-Border Co-operation of Schools in Selected Euroregions

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F15%3A%230001254" target="_blank" >RIV/46747885:24510/15:#0001254 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Czech-Polish Borders: Comparison of the EU Funds for Cross-Border Co-operation of Schools in Selected Euroregions

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cross-border co-operation (CBC) is understood as something natural and desirable also by others than by its stakeholders and realisers of cross-border co-operation projects, as even the current post-modern people have been constructing their identities mainly on belonging to certain nationality and/or state. In the light of this many cross-border co-operation stakeholders think and underline that it is important to confront the population living in the border areas with cross-border co-operation as soonas it is possible, ideally in its young age when visiting the school. The earlier children are exposed to the contact with their fellows from the neighbouring country the bigger is probability that they will understand cross-border contacts and co-operation as something natural, nice and desirable. The research described in the article focused on the ways how the cross-border co-operation of schools in three Euroregions on Czech-Polish borders are organised and financially supported.

  • Název v anglickém jazyce

    Czech-Polish Borders: Comparison of the EU Funds for Cross-Border Co-operation of Schools in Selected Euroregions

  • Popis výsledku anglicky

    Cross-border co-operation (CBC) is understood as something natural and desirable also by others than by its stakeholders and realisers of cross-border co-operation projects, as even the current post-modern people have been constructing their identities mainly on belonging to certain nationality and/or state. In the light of this many cross-border co-operation stakeholders think and underline that it is important to confront the population living in the border areas with cross-border co-operation as soonas it is possible, ideally in its young age when visiting the school. The earlier children are exposed to the contact with their fellows from the neighbouring country the bigger is probability that they will understand cross-border contacts and co-operation as something natural, nice and desirable. The research described in the article focused on the ways how the cross-border co-operation of schools in three Euroregions on Czech-Polish borders are organised and financially supported.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Cross-Border Review Yearbook

  • ISBN

  • ISSN

    2064-6704

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    59-73

  • Název nakladatele

    European Institute of Territorial Co-operation

  • Místo vydání

    Esztergom

  • Místo konání akce

    Esztergom

  • Datum konání akce

    1. 1. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku