Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Use of the Bruininks-Oseretsky Test of motor proficiency, second edition in school practice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F18%3A00006356" target="_blank" >RIV/46747885:24510/18:00006356 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.tss.awf.poznan.pl/files/2018/Vol" target="_blank" >http://www.tss.awf.poznan.pl/files/2018/Vol</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.23829/TSS.2018.25.4-4" target="_blank" >10.23829/TSS.2018.25.4-4</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Use of the Bruininks-Oseretsky Test of motor proficiency, second edition in school practice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Results of the testing enable individual evaluation of the level of motoric development, not only by using results of overall motoric scores, but also by using detailed evaluation in all 8 categories. 16.7% children from the overall number of 42 children were diagnosed with severe insufficiency in some of the subcategories, which requires necessary motoric intervention. 28,6% children were diagnosed with mild insufficiency, which requires motoric intervention aimed at specific area of motoric behavior. Total below average results of our sample group can be related to testing in the geographic area with the low level of socioeconomic status. Practical consideration for the test: the test is useful for recognizing signs of different kinds of developmental coordination disorder in school practice. Teachers need to undertake a course to be able to use this test. It is not very easy to assess the test battery. The time required to complete the test might be too long for some of the children (over 60 minutes). That is why it’s recommended to split the test battery into more parts.

  • Název v anglickém jazyce

    Use of the Bruininks-Oseretsky Test of motor proficiency, second edition in school practice

  • Popis výsledku anglicky

    Results of the testing enable individual evaluation of the level of motoric development, not only by using results of overall motoric scores, but also by using detailed evaluation in all 8 categories. 16.7% children from the overall number of 42 children were diagnosed with severe insufficiency in some of the subcategories, which requires necessary motoric intervention. 28,6% children were diagnosed with mild insufficiency, which requires motoric intervention aimed at specific area of motoric behavior. Total below average results of our sample group can be related to testing in the geographic area with the low level of socioeconomic status. Practical consideration for the test: the test is useful for recognizing signs of different kinds of developmental coordination disorder in school practice. Teachers need to undertake a course to be able to use this test. It is not very easy to assess the test battery. The time required to complete the test might be too long for some of the children (over 60 minutes). That is why it’s recommended to split the test battery into more parts.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    TRENDS in Sport Sciences

  • ISSN

    2299-9590

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    25

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    195-199

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85069540026